Google+ Followers

My Luv

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, December 27, 2006

kesengalan berputar...

arini termcm sebengong sket...
dah x tahan nak layan kepala yg berputar34 neh...
mata yg sangkut terkebil34....uhuhuhu....simpati sungguh rsnye...
"kesian kan kat dia....sapa dia??? dia la aku!!!"
tp..layan jerla...xkan nak tinggal kat umh plak...mata dan kepala tuh...
layan jer utk sampai pukul6.15pm sbb aku dtg keje 9.15am..
mmg cukup 8 jam bekeje...keje sedikit berputar juga...
network + server berputar34....x dpt nak view data...
ohohhohooh.....mcm naik rollercoster plak rsnye skg...
nape eh??? cukupla tuh....tahan sket je lg...
mmg aku nak bercuti....cuti34 seantero m'sia...
"Bila bila kiranya diriku perlu
Hari yang murung Terdengar nada yang riang ria
Sekali suara meyakinkan jiwa
Kaku langkah mengaguminya
Kaku menerimanya
Selagi bahuku
Memikul bebannya
Selagi hayatku
Merasa siksamu
Selama senyuman
Menjadi senyumku
Ku bawa wajahmu
Walau diriku jauh ..
Jauh .."

Tuesday, December 26, 2006

susah senang hidup...

akhirnya.....
hari ni dah 26122006...
dlm mase setahun....
setiap org merasa susah senang hidup...
azam tahun 2006??
azam tahun 2007??
apa guna ber'azam....tp maseh x ada apa dlm hidup...
betul ke pandangan tuh???
ntahla....tiap2 tahun nak ber'azam mcm2....
bile ber'akhir setahun....maseh seperti dulu??
atau sudah berubah pelbagai...

aku???
sekali piki...mmg idup aku byk berubah...
kdg2 letih...kdg2 hepi...kdg2 indah...
bg aku...itula susah senang hidup setahun dlm 2006....
alhamdulilah..
"belajar la dr sesuatu itu...kerana mungkin ada hikmahNya"

Wednesday, December 20, 2006

dalam chenta....

dalam chenta....
hidup dlm cinta....hidup dalam kasih-sayang
apa beza antara cinta dan kasih-sayang???
adakalanya kite rs cinta...
adakalanya kite rs sayang...
adakah berbeza?? adakah sama sahaja??
atau ada pengertian yg lain??
tp hidup indah andai semuanya ada...
betulkann???
smlm aku sempat tgk crite CHENTA a.k.a CINTA...
rmai yg kate besh...rmai yg kate sedeh...
rmai yg kate menarik...rmai yg kate laen dr yg laen...
bg aku..."not bad la"....ada la laen sket...
mmg fotografi dia bagus....bole la layan...
**lagi beshh sbb smlm 'tuesday ladies' price...
n layan time org len bzzz bekeje....
papepon bg aku...dlm melihat sesuatu tuh...
kite ambil la pengajaran yg ada....
hidup la bersama chenta dan kasih-sayang yg seikhlasnya...
andai kite ikhlas menyayangi....
pasti akan ada bahgia itu...
InsyALLAH...

Monday, December 18, 2006

mem'beta'kan belog...

akhirnya...
br sempat nak tuka belog 'beta'
apa kelebihan?? xtau...
org tuka...aku tuka....
templates advnce sket dr yg lama...
ada masa aku xplore nnti...

~~life just begin for this week...
but still loving u....
n alwiz there for u..

Friday, December 15, 2006

akhir bulan...akhir tahun..

december ends...
lagi bape ari nak taon baru...
xde kisah pon..
cume ada mcm2 dlm perancangan..
ada mcm2 perlu diusahakan...
aku mula menulis dlm "buku diary" semula...
sesuatu yg lama telah ditinggalkan...
kenapa? sbb byk yg telah berlaku..
byk yg telah berlalu...
byk yg aku pelajari....
2006 yg ada mcm2....

Wednesday, December 13, 2006

untuk 10 tahun

untuk 10 tahun lagi...
pernah terpikir kah untuk 10 tahun lg mcmane?
pernah terbayang kah dimana kita untuk 10 tahun lagi...

mungkin bukan untuk 10 tahun lg..
tp untuk setahun lagi..
atau lebih tepat untuk sehari lg..
dimana kita...
bagaimana kita...
walau untuk sesaat lg pon..
belum pasti boleh dipastikan dimana kita...
=====================================

"Andai angin mampu ku kirimkan
Pesan untuk mu yang t`lah ku ucapkan
Cintai aku dan bukan yang lain
Tak ada lagi yang ku inginkan
Selain hanya dirimu
Andai bintang mampu sinari
Hati dan tubuhku agar terlihat mu
Cintai aku dan bukan yang lain
Tak ada lagi yang ku inginkan
Selain hanya dirimu
* Kaulah pilihan
Jadilah seperti yang aku mahu
Kaulah pilihan
Selalu bersamaku siang dan malam
Ku rasa benar
(Eng) kaulah pilihan dari segala arah
(Ku rasa benar)
(A) ku rasa benar saat bersamamu
Bersamamu
Miliki aku dan bukan yang lain
Tak ada lagi yang ku inginkan
Selain dirimu...."
-by sofaz : cintai aku

Tuesday, December 12, 2006

Friday, December 08, 2006

who loves u?? who do u love??

The guy who loves you, if he can't always see you, he will try to make
himself busy, for not to have any time to remember you, because he knew, if he
did, he will keep on missing you until he could do nothing.
The guy who loves you, can't tell you the reason why he loves you,
he only knew that, in his eyes, you are the only one.
The guy who loves you, seldom praises you, but in his heart,
you are the best, only himself knows it.
The guy who loves you, will scold or complain
if you didn't reply his message but others, because he cares.
The guy who loves you, only drops his tears in front of you, when
you try to wipe his tears, you are touching his heart, the heart which beats for you.
The guy who loves you, will remember every word u say, even
it's accidentally and he will use the words always in the nick of time.
The guy who loves you, will not give any promises that easily, because they don't
want to break the promise, they want you to believe him
and they want to give you the happiest and safest life ever after.
The guy who loves you, always tells you not to think too much, because they've already planned it for you, he wants to give u the best life in the future,
he wants to give you a surprise, believe him that he can do it.
The guy who loves you, will go to airport to fetch you, but he won't carry a bunch of roses and call you darling like what you expect, but he will carry your luggage and ask you "why are you becoming that thin within two days?" with his sincere heart. The boy who loves you, will listen quietly to you when you are mad, and when you're finished, he will say, you still got class tomorrow, sleep earlier with smile.
The boy who loves you, don't know that whether he should call you when you are angry, but he will send a message to you after few hours, if you ask him why did he call that late, he will say, when you are angry, my explanation are all rubbish. But when you are calmed, then only my explanation will be taken heed of.
The boy who loves you, always calls you a little child, but every time he wants to make a big decision, he will first want to hear your advice.
The guy who loves you, doesn't fancy little toy like teddy bear,
but he will always put the bear you gave him in his bed.
The guy who loves you, while quarrelling, he will apologize uncontrollably, although you are the one who's wrong, and later, he will send a message to you, "baby, actually you know its your fault, you know it yourself"
The guy who loves you, while really misses you, he will want to buy a bunch of roses and wait you stupidly under your apartment, but he never knows, what he bought is daisy, but it doesn't matter, because in his heart, that's a bunch of roses.

Girls in love, do you think the guy who's beside you does really love you?
if yes, wish you the happiest day ever after.
===============================
taken from friendster bulletin,
post by one of my frens...
really nice when we meet someone like that rite??
hope he's d one...

Wednesday, December 06, 2006

02122006

02122006
d day to remember...
d day to begin...
d day tht never forget...
d day wit u 4ever...
d day to thank you...
n more than tht....
d day tht stay in my heart....

Friday, December 01, 2006

kena-mengena

entry arini? xde apa nak cite...xpayah citela..
x ada apa..xyah bacala...saja2 je taep nih...
aku tgk coding....sambel tgk..sambel bepiki...
ehh...bepiki ke berangan...emm...rs x saba nak balek kg...
x saba nak tggu esok...iye ke?? ada kene-mengena ke??
tgggu je...saba menanti esok...sekian...
ehh...blom abes crite lagi...td mcm xnak crite....
sket je lagi nak crite...ahad nih mmbr wat kenduri kawen...
dgr mcm best..ehehe..ada kena-mengena ke???
ehhee...xde kot...pastu...x saba nak tggu sabtu dpn plak...
ada kena-mengena ke?? tggu jela....

Thursday, November 30, 2006

pilih

pilihan terpilih memilih dipilih
mana yg korg akan pilih??

mengikut pilihan?
jd yg terpilih?
atau terus memilih?
mungkin juga bukan dipilih?

walau apa yg dipikir dlm hati...
itu sebenarnyer pilihan kite..
benar ke?
benar ke pilihan itu??
mngkin byk faktor lain lagi..
tp...andai nyata telah ada pilihan dan mungkin jd seorang yg dipilih...
usah la terlalu memilih...agar tidak jd yg tidak dipilih..
namun...mmg sukar mencari pilihan sebenarnyer...

Wednesday, November 29, 2006

perasan ke perasaan???

perasan ke perasaan??? ntahla...
klu perasan...dipanggil seronok la kot..dlm erti kate riak...hahahah..
tp klu perasaan...dipanggil suke....dipanggil gembira dan menerima seadanya...
phm ke???
ntahla...
byk sket menda da settle skg nih...espcly psl keje...
seronoknyerrrr....ehh...mcm riak jer...iye ke???
ntahla...
byk lg menda nak kena urus...kdg2 mcm x ter urus pon iye...
buat dia yg disana..lagila...mcm2 nak kena uruskan....
papepon...."teruskan usaha!!!"~alwiz be there 4u....

perasan ke perasaan??
ntahla...len kali la cite lagi....

Friday, November 24, 2006

sesaket perut vs sebengong kpala

ada kaitan rupenyer..
bile perut x stabill..
pemikiran dlm kpala pon jd kelam kabut..
sampai mcm lupe tarikh..lupe hari...
lain patut dibuat..lain yg aku buat...
setuju2...
mcm mak pernah bilang...
"ala...luke sket je...jauh dr perut..."
mknenyer...klu luke tu kat perut...konfem parah saket tuh...
skg br paham....

Tuesday, November 21, 2006

azan dan kematian

Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa dan waktunya yang tidak kita
ketahui. Cuba kita amati. Mengapa kebanyakan orang yg nazak, hampir
ajal tidak dapat berkata apa-apa.. lidahnya kelu, keras dan hanya mimik
mukanya yang menahan kesakitan 'sakaratul maut'.

Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud:
"Hendaklah kamu mendiamkan diri ketika azan,
jika tidak Allah akan kelukan lidahnya ketika maut menghampirinya."

Ini jelas menunjukkan, kita disarankan agar mendiamkan diri,
jangan berkata apa-apa pun semasa azan berkumandang.
Sebagai orang beragama Islam kita wajib menghormati azan.
Banyak fadhilatnya. Jika lagu kebangsaan kita diajar agar berdiri tegak dan diamkan diri.
Mengapa ketika azan kita tidak boleh mendiamkan diri?
Lantas sesiapa yang berkata-kata ketika azan, Allah akan kelukan lidahnya ketika
nazak. Kita takut dengan kelunya lidah kita semasa ajal hampir tiba maka
kita tidak dapat mengucap kalimah "Lailahaillallah.." yang mana sesiapa
yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika nyawanya akan dicabut All! ah
dgn izinNya menjanjikan syurga untuk mereka. Dari itu marilah kita
sama-sama menghormati azan dan mohon kepada Allah supaya lidah ini tidak
kelu semasa nyawa kita sedang dicabut.
"Ya Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap kalimah "Lailahaillallah.." semasa sakaratul maut menghampiri kami. Amin.. amin.. amin Yarobbal a'lamin.."

Monday, November 20, 2006

hati...secebis atau semua?

Apa ni? Ini adalah hati. Hati aku.
Hati kau? Hmm.. kenapa kau sudi kasi kat aku?
Sebab kau dah jadik sebahagian dari aku.
Kau lebih dari seorang kawan.Terima kasih.... ianya bererti.
Aku terlalu menghargainya.Oh ye ke... tapi maaf.Untuk apa?
Sebab, hati tu aku tak beri sepenuhnya.
Cuma sebahagian saja...Maksud kau? Aku pernah beri hati aku kat orang lain juga.
Dan aku tak pernah beri kesemuanya.Aku takut aku tiada hati untuk diri aku sendiri.
Mungkin aku takut,hati itu tidak akan dijaga dengan sebaik-baiknya.
Ianya bukan seperti barangan lain seperti duit, permata dan sebagainya.
Hati ini penuh mistik, ada keajaiban yang tersendiri.
Mistik? Kelakar bunyinya...Mungkin kelakar. Tapi itu realitinya.
Ia juga berubah mengikut rentak hidup engkau.
Rentak perasaan orang yang aku beri. Jika dia betul-betul ikhlas,
hati ini akan indah dan bersinar.Tapi, jika dia mempersia-siakannya, hati ini akan malap.
Mungkin akan terus mati untuknya.Ianya bukan satu benda yang percuma.
Hati ini diberi hanya kepada insan yang terpilih sahaja.Insan yang istimewa.
Dan kau adalah salah seorang daripada mereka,kerana naluri aku terlalu percayakan kau.
Aku insan terpilih? Ya, kau yang terpilih.
Hati ini sering bertukar-tukar mengikut perasaan orang yang diberikan.
Ianya terlalu sensitif.Tapi ianya cukup kebal dan kental pada musuh aku.
"Musuh", mungkin terlalu kejam untuk aku memperkatakan perihal mereka ini.
Ianya tak berubah-berubah seperti yang terjadi jika hati ini diberi
pada orang yang istimewa.Hati aku hanya tinggal sebahagian sahaja
Ada orang yang tidak pernah memulangkannya,walaupun aku hanya pinjamkan sekejap.
Ada yang pulangkan dengan penuh kelukaan.
Ada yang sudi berikan sebahagiaan hatinya pula sebagai ganti.
Dan jika kau nak tahu, setiap hati manusia ada nilai yang tersendiri. Setiapnya terlalu mistik!
Cuma satu saja yang kau tak mengerti.
Sekali hati itu terluka,kadangkala sukar nak mengubatinya.
Ada kalanya,mengambil masa yang lama untuk itu. Dan bila tiba sesuatu yang tidak diingini,
mungkin pemilik hati itu akan menyendiri buat seketika...
sehingga hatinya pulih seperti sediakala.
Hati yang diberi ini bukan untuk suka-suka.
Ianya lahir atas satu kepercayaan.Dari situ, wujudlah kasih sayang.
Jika hilang rasa percaya itu, maka sukarlah untuk hati itu kembali indah....
=========================================

aku prnh plak baca dlm satu emel tuh...

"Untuk mencapai kecemerlangan kita memerlukan hati yang bulat, begitu juga untuk bahagia, kita memerlukan hati yang satu, sama ada telah kita berikan kepada seseorang atau masih kita simpan sendiri.

Biar kepada sesiapa hati ini telah diberikan, pasti pemberian ini ikhlas sebab pulangannya serupa. Jika anda memberikan hati separuh-separuh, anda akan mendapat separuh, jika anda memberikan kesemuanya, anda akan mendapat kesemuanya semula...."

apa kena mengena ngan aku??
n apa kena mengena ngan korg lak...?

Monday, November 13, 2006

diskas...

diskas..
org kate berbincang...
mybe itu cara yg lebeh baek..
sedaya upaya pon kena diskas baek2..
terutama tntg perkara idup...
terutama tntg sesuatu yg perlu diatasi bersama...
papepon...
thnx for believing me..
thnx for trusting me...
thnx for discussing wit me...
n thnx for being there for me....

sometimes..
we need others
to speak on..
to hear on..
to hold on..
and to be beside..

Friday, November 10, 2006

time n action...

~to have a friend, be a friend~
===============================

life aku mcm biasa...
cume mcm ada sorg akak tuh kate...
keje smakin lebat....
means bz...
kire otak pon makin lebat bepiki..
so...hope...duet pon akan lebat nnti..
hehehehhe...
lain2 hal...byk hal sbnrnyer...
tapi...ada yg patut aku PAUSE..
ada yg perlu PLAY....
ada yg kena STOP...
n mybe ada yg mesti REWIND...
dan juga FORWARD...
so...hal2 tersebut akan jd "media player" dlm idup...

Monday, November 06, 2006

smile...


Joesong-hamnida
-mohon maaf-
Gamsahamnida
-time kaseh-

"Jgn pernah putus asa,
klu x nak bersalah pada diri sendiri"

Friday, November 03, 2006

-ve vs +ve

penat..letih..saket..tensen..pedeh..sedeh..
-ve feelings...
mmg la...mmg aku...
mmg tgh sedehpenatletihtensen...
cukopppla...
aku nak cr simerah...wat penghibur..
aku nak cr masa utk bepiki..
aku nak cr waktu utk +ve feelings..
aku nak cr keadaaan tuk delete -ve2 tuh..
-out-

Wednesday, November 01, 2006

all d best...

all d best for u....

"The past cannot be changed,
the future is still in your power"

- Hugh White -

Monday, October 30, 2006

raye...dan perasaan..

salam lebaran semua...
1 syawal yg dinanti2 da pon berlalu...
seronok baca kisah kwn2 diBlog maseng2...
mcm2 kisah korg yer...kisah aku biasaje...
mmg RAYE thn nih bebeza ngan thn2 sblomnyer..
mmg BEZA sgt34 la....apsal??
byk perkara yg mmg len, xsama, xserupe, xprnh
dan xterpiki pon utk dialami time raye...
apapon...dlm sendu kali nih...maseh ada keindahannyer..
malam akhir ramadhan mmg mlm yg penuh dgn mcm2 perasaan...
mgken sbb aku sndri terlalu ikut perasaan...maaf ye..
dan mgken sbb aku juga manusia yg ada perasaan..
tawa dlm tangisan...
bukn..sebenrnyer aku adalah "hiding something for better thing"...
melihat dlm nyata x sesedeh melihat dlm satu sudut perasaan...
rmai yg pernh kate
aku seorg yg bole kontrol/sorok perasaan snbr aku tuk sesuatu wktu itu..
mgken iya...mgken x...org yg mengenali mgken memahami...
sush dan perit sebenrnye nak sorok perasaan sbenar..
org kate pure2 xde perasaan..sdgkan nak hadapinyer sgt saket..
bukn xde perasaan sbnrnye..cume mengurgkan kesedehan..
tahan dlm hati dlm erti kate mudahnyer..
semuanyer terpksa simpan dlm2, erat2 dlm satu sudut dihati ini...
kenapa?? sbb klu aku tgk dia sedeh..lebeh sedeh sbenarnyer...
tapi..apapon...semua tuh ujian...wlupon xsama seperti dulu..
keindahan hidup akan dtg xsapa yg tau..
bersyukurla hati..
ALHAMDULILAH
..
maseh aku mmpu melihat dia..bebual dgn dia..begurau senda..dan
cube menyelami perasaan dia..
wlau jauh disatu sudut aku tahu dia kesedehan...
biarlah...
biarlah dia, aku dan mgken mereka rasa perasaan itu..
namun semuanya maseh tersembunyi...

"kenapa la time2 raye byk tayang cite2 sedeh je"
"org nak raye begembira..bukn nak sedeh2.."
dlm hati aku kate...
"betul gak...cukupla da sedeh setiap kali balek kg.."

gembire?? terharu sbnarnyer...
slagi bole sorok perasaan snbr...
slagi tuh xnmpk sbnrnyer apa yg aku rasa..
mmg terharu...mmg laen dr raye2 yg lepas...
ada kerinduan...ada keindahan..
indah yg terindah dlm hati...dlm sgt2..
mgken berada dsebelah kesedehan itu...
time kaseh....
adakalanya raye tetap bermkna...
walau pernh bejuang dgn 3 semangat..
walau pernh semangat itu hilang seketika..
namun aku akan terus bejuang...
dan kini akan bejuang dgn 4 semangat...
Insyallah....

Friday, October 20, 2006

ucapan raye....


famia:
besempena bulan baek ni...
nak susun 10 jari kaki je
mentak ampon dr ujong rambot sampai ke ujong ibu jari kaki...
x dpt nak hulor 20 jari pasalnye 10 jari tangan tgh taep...
maka nye...
harap dihalalkan segala temakan teminom
tesedak tengumpat tekaco tenakal tejahat tesakai tesengal bagai yeeee
lagiiii....
raye nanti kalo lalu depan haiwey mrr2.. .
singgah la yeekkk umah saye
pecah kace pecah gelas...
da bace harap balas
sekian time kasehan..

myra:
assalammualaikum warhmatullahhiwabarakatuh sume2nye..
sempena ari baek bln baek niy..
sesaje jer nak mtk mahap
dr ujung rambot sampai ujung langit ke7
kalo kot ade tekaso bahse ke,tergado ke,
terumpat ke,terejek ke,ter2 lg laaaa..
mtk dimahapkan..
seri kosong la same dengan yerrrrrr..
mahapkanla saye yg sengall2 spm lg niy..
makan kueh raye,rendang raye,
pepe yg bekaitan raye tuw igt2la org yg tersayang seperti saye niy..
salam raye..
semuge selamet nak beraye..
khas tuk kak akma, pakai saree lilit oke2..payah tu..
khas tuk kak pu3, kueh espiem kite tuntut ye nnt2..
taon niy kite mahapkan kalo kak xde wat..
khas tuk kak famia, jgn raye2 sgt,espiem nak dkt da..
muahahahah..gelak serba sengalll..
khas tuk brad, mahap kalo ade terbaleg btl kecap song..
sekian..
mekasey le bebyk..
ampon mahap..

~len2 sumbgn kate2 lom diterima...
akhirkate...
"slmt raye semua..salam aidilfitri...
maaf zahir batin...
n salam deepavali juga"...

Wednesday, October 18, 2006

berbuke pose...

saho..pose...bbuke...
pejam x pejam...
da tinggal bape ari je lagi..
saho di subuh ari...
pose di siang ari...
buke di ptg ari...
klu nak kisah saho...
aku minum jer...pastu tido
klu nak kisah pose...
sama je mcm org len...
tghari jd poyo...ngntuk...
tp tetap rajen ngadap pc...
ngeh34..bekeje la...
bebuke?...ada byk pesen sket...
ada ritu buke ramai2 ngan housemate...meriahjer..
ada bbuke kat kedai mkn...mcd pon ada...
ada beli da siap..balek trus mkn..
time duet kering ritu...balek umh mask ns, lauk telo goreng jer...
dan ada gak buke sorg2 jer...
buke dlm kete pon merasa...
hehehhhe...
lagi...??
ada skali tuh buke kat umh org...waa...tebalnyer muke..
tula..degel...nak sgt buke sesama..
amek la...bemuke tebal smpai mlm...heheheh..
papepon...time kaseh byk2...
emm...tggl bape ari lg jer...
pasni nak rs buke jemaah ngan kengkawan BS...
n buke pose ngan mak, ayah n adek bradek...
akhirkate...slmt pose la semua....
carila keberkatan ramadhan yg maseh ada nih...
~nasihat tuk diri sndri...~

Wednesday, October 11, 2006

kira atau hitung?

mengira atau menghitung?
emm...aku tgh mengira smbil menghitung...
hehehe..byk menda nak kena kira..
byk menda nak kena hitung....
ramai org da mengira bape ari pose..
bape ari xpose..
bape ari lg nak pose..
kira byk mana kueh da siap..da beli..
kira byk mana budget raye..
ehehhehe...
hitung lak...
hitung la byk mana amalan bulan pose nih..
hitung la byk mana sedekah da buat..
hitung la byk mana lg tggl ramadhan...
hitung jugak hari2 yg bakal tiba..
aku?
aku tgh menghitung la nih..
hitung sblom akhirnye ramadhan..
hitung sblom mulenye syawal..
hitung sblom akhirnye syawal..
moga perhitungan dan perkiraan yg ideal...
apapepon....kira atau hitung...
buat la yg terbaik utk idup mu!!!!..
yearhhh....teroskan berpuasa semua...

Tuesday, October 10, 2006

kemaafan....

maafkan....
maafkan diri ini andai pernah melukakan..
maafkan diri ini andai masih melukakan..
maafkan diri ini andai pernah menyinggung perasaan..
maafkan diri ini andai masih menyinggung perasaan..
dalam kesunyian malam...ku memikirkan
erti kemaafan...
erti kelukaan...
erti kesakitan perasaan...
kuat kah aku, dia atau kita semua menghadapinya??
ku pohon maaf...
andai diri ini adakalanya tanpa sedar..
tanpa nyata menyakitkan hati insan2 yg mengenali ku...
ku mohon kemaafan...
di bulan yg mulia ini...

**Although it's hard sometimes,
you know that my love is always on your side

You can make it happen just believe....


Thursday, October 05, 2006

Pose???

Pose yg xpose?
xpose yg pose?
Pose yg pose?

whhahahaa..penin...
org kate S.E.N.g.A.L...
pilih la mana suke....
rs mcm pose...tp sebenarnye xpose...
ada org rs cam pose...tp..mmg xpose2 pon...
ada org mcm xpose...tp mmg pose baekk punyer....
aku??? pose la...wlupon ada time masenye..
kena xpose wlaupon nmpk mcm pose...
mkn sorok2...dah rupe mcm org pontg pose lak..
klaka34...mkn bwh meje..soh mmbr beli..
apalagi..emm..tutup mulut..mkn sket2 je...
hahahahha...org yg pontg pose lg slmbe dr aku...
ehe...apa topik nih...
apapon psl pose..
tp..ada kes gak yg pose..tp mmg pose...pose bersama tido..
uhuhuhu..sepanjg ari tido...besssnye...
tp...tp kan...okeh ke gitu???
suke atila..ehe...
slmt bepose n bbuke la semua...
sekian....
tgh beli juadah nih.....eheh..
x caye???

Tuesday, October 03, 2006

3 little words


The Power of Three Little Words :

Some of the most significant messages people deliver to one another often come in just three words. When spoken or conveyed, those statements have the power to forge new friendships, deepen old ones and restore relationships that have cooled. The following three-word phrases can enrich every relationship.

1) I'LL BE THERE : Being there for another person is the greatest gift we can give. When we are truly present for other people, important things happen to them and to us. We are renewed in love and friendship. We are restored emotionally and spiritually. 'Being there' is at the very very core of civility.

2) I MISS YOU : Perhaps more marriages could be salvaged and strengthened if coupl! es simply and sincerely said to each other, "I miss you." This powerful affirmation tells partners they are wanted, needed, desired and loved.

3) I RESPECT YOU : Respect is another way of showing love. Respect conveys the feeling that
another person is a true equal. It is a powerful way to affirm the importance of a relationship.

4) MAYBE YOU'RE RIGHT : This phrase is highly effective in diffusing an argument and restoring
frayed emotions. The flip side of "maybe you're right" is the humility of admitting "maybe I'm wrong."

5) PLEASE FORGIVE ME : Many broken relationships could be restored and healed if people would admit their mistakes and ask for forgiveness! . All of us are vulnerable to faults, foibles and failures. A man should never be ashamed to own he has been in the wrong, which is but saying, in other words, that he is wiser today than he was yesterday.

6) I THANK YOU : Gratitude is an exquisite form of courtesy. People who enjoy the companionship of good, close friends are those who don't take daily courtesies for granted. They are quick to thank their friends for their many expressions of kindness. On the other hand, people whose circle of friends is severely constricted often do not have the attitude of gratitude.

7) COUNT ON ME : "A friend is one who walks in when others walk out," Loyalty is an essential ingredient for true friendship; it is the emotional glue that bonds people. Those who are rich in their relationships tend to be steady and true friends. When troubles come, a good friend is ther! e, indicating "you can count on me."

8) LET ME HELP : The best of friends see a need and try to fill it. When they spot a hurt they do what they can to heal it. Without being asked, they pitch in and help.

9) I UNDERSTAND YOU : People become closer and enjoy each other more if they feel the other person accepts and understands them. Letting others know in so many little ways that you understand him or her is one of the most powerful tools for healing your relationship.

10) GO FOR IT : Some of your friends may be non conformists, have unique projects and unusual hobbies. Support them in pursuing their interests. Rather than urging your loved ones to conform, encourage their uniqueness-everyone has dreams that no one else has.

I suppose the 3 little words that you! were expecting to see have to be reserved for those who are special; that is I LOVE YOU.

"We forget that forgiveness is greater than revenge. People make mistakes. We are allowed to make mistakes. But the actions we take while in a rage will haunt us forever.

Pause and ponder. Think before you act. Be patient. Forgive & forget. Love one and all.

If you judge people, you have no time to love them". -- Mother Teresa
"Never take some one for granted, Hold every person Close to your Heart because you might wake up one day and realise that you have lost a diamond while you were too busy collecting stones."

Remember this always in life.

Thursday, September 28, 2006

atau???

0 atau 1??
tamak atau murah hati??
kedekut atau jimat??
balik atau pergi??
tido atau bangun??
rajin atau malas??
akal atau nafsu??
puasa atau makan??
huuhuh....akhirkate...
teroskan berpose...
teroskan bekeje...
teroskan amalan mulia..
melihat mengguna akal..
mendengar mengguna akal..
memikir mengguna akal..
walau apa persoalan???
hadapinya dgn AKAL...
walaupon AKAL wanita hanya bernisbah 1....

Tuesday, September 26, 2006

Selamat Berpuasa

AMAL MAKRUF NAHI MUNGKARSALAM RAMADHAN AL-MUBARAKselamat berpuasa semua..
perbanyakkan amalan baik
dan ibadah di bulan mulia ini....

---------------------------------
4 zikir sepanjang Ramadan

DOA adalah silah al-mukmin atau senjata bagi orang beriman. Banyak ayat al-Quran dan hadis yang menggesa umat Islam supaya memperbanyakkan doa kepada Allah.

Doa dan Ramadan juga saling berkaitan antara satu sama lain. Banyak riwayat yang menjelaskan bahawa Nabi Muhammad saw sentiasa berdoa sepanjang Ramadan. Malah, dalam riwayat lain, dinyatakan bentuk doa yang diamalkan Rasulullah.

Dalam hadis, ada dinyatakan bahawa Rasulullah bersabda sebaik tiba Ramadan. Sabda Baginda yang bermaksud: “Empat jenis zikir yang tidak patut ditinggalkan oleh setiap Muslim sepanjang Ramadan. Pertama, mengucapkan istighfar (memohon ampun); kedua, memperbanyakkan ucapan syahadah; ketiga, berdoa meminta syurga dan keempat, memohon keredaan Allah.” (Hadis riwayat Al-Baihaqi).

Bentuk doa yang dibacakan Rasulullah juga berbeza pada awal, pertengahan dan akhir Ramadan.

Diriwayatkan, pada awal Ramadan, Rasulullah memohon rahmat daripada Allah. Pada pertengahan Ramadan pula, Baginda memohon keampunan. Pada akhir Ramadan, Rasulullah meminta dijauhkan daripada seksaan neraka.

Kaitan doa dengan Ramadan amat dekat kerana ayat mengenai galakan berdoa iaitu ayat 186, surah al-Baqarah, disebut selepas ayat kewajipan berpuasa.

Dalam ayat berkenaan, Allah berfirman bermaksud: “Dan apabila hambaku bertanyamu mengenai Aku, maka jawablah bahawa Aku adalah dekat. Aku mengabulkan doa apabila dia memohon kepada-Nya.”
salam ramadhan al-mubarak

Thursday, September 21, 2006

life listed???

life listed???
da lama x berkisah...
da lama x bercrite...
byk sgt list dlm idup...
short-term list, long-term list..
tu blom masok lg unlisted list...
huwaaaaa...penatnyer kpala...
bulan syabaan da nak abes...>>dimana AMAL aku???n dimana aku???
ramadhan yg lg bape ari jer....>>buln yg dtggu...bulan pose..
syawal juge x lama lagi...>>igt nak braye je...nak bcuti..nak dok umh
moga indah kali ini..
ermm...
september end...>>keje tmbah byk....
october coming...>>keje + study + life
november soon...>>lagi mcm nak serabut=skill up to 55%...
december for life...>>lg penin..target keje + skill + study
phm ke???ntahla..aku pon kurg phm...
heheh..cume tula list2 dlm idup..
tuh br tuk duniawi...
>>life listed before meet d 2007 challenges...

---end...but life nvr end till d day we close d eyes 4ve...
so.."Everyday I pray to help me through the day to make myself stronger...
And I pray..."

Monday, September 18, 2006

once in a life time

...................................................................
Everyday I pray
to help me through the day to make myself stronger...
And I pray

So long I've waitin' for, my dream to come to life
Believed that faith would make them come true

And when I closed my eyes in my heart I knew
That someone was gonna answer my prayers...
somehow I knew

Beneath the stars at night I promise I would always try
And now I know it was worth the while

Although it's hard sometimes
you know that my love is always on your side
You can make it happen just believe

Once in a lifetime fly to the stars
There's no denying just believe in who you are
Once in a lifetime let me take you there
cause you don't have to feel all alone you know
I'll be there
...............................................

Once In A Lifetime by Shihnwa


Wednesday, September 13, 2006

BS106????

BOB BY JAKALLLdimana nih????
sile34 la jengok di
BLUES SLAMANYA

Wednesday, September 06, 2006

***Every Little Thing You Do***

Hello Let me know if you hear me
Hello If you want to be near
Let me know And i'll never let you go

Hey love When you ask what i feel
I say love When you ask how i know i say trust
And if that's not enough

It's every little thing you do
That makes me fall in love with you
There isn't a way that i could show you
Ever since i've come to know
It's every little thing you say
That makes me wanna feel this way
There's not a thing that i can point to
coz it's every little thing you do

Don't ask why
Let's just feel what we feel coz sometimes
It's the secret that keeps it alive
But if you need a reason why

It's every little thing you do
That makes me fall in love with you
There isn't a way that i can show you
Ever since i've come to know you
It's every little thing you say
That makes me wanna feel this way
There's not a thing that i can point to
coz it's every little thing you do

Is it your smile
All your laughs
All your heart
Does it really matter why i love you?
Anywhere there's a crowd
You stand out
Can't you see why they can't ignore you?
If you wanna know
Why i can't let go
Let me explain to you
That every little dream comes true
With every little thing you do

It's every little thing you do
That makes me fall i love with you
There isn't a way that i can show you
Ever since i've come to know you
It's every little thing you say
That makes me wanna feel this way
There isn't a thing that i can point to
Coz it's every little thing you do

It's every little thing (it's every thing every thing you do)
That makes me fall in love (makes me fall in love with you)
There isn't a way that i can show you
Ever since i've come to know you (Ever since i've known you)
It's every little thing (it's every thing every thing you say)
That makes me wanna feel (makes me wanna feel this way)
There isn't a thing that i can point to
Coz it's every little thing you do

It's every thing every thing you do
Makes me fall in love with you
It's every thing every thing you say
Makes me feel this way......


just to let u know how i feel...

Every Little Thing You Do - by Westlife

Hanya Cinta

Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang,
ketika kamu memikirkannya hatimu hancur berkeping.
Dan hanya dengan mendengar kata "Hai" darinya,
dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut....

Kaum lelaki sering mempersoalkan kelemahan wanita kerana sering mengalirkan airmata.
Tetapi, segagah-gagah dan perwiranya lelaki, sedarlah bahawa suatu hari nanti mereka juga akan mengalirkan airmata syahdu kerana satu perkara kecil iaitu kerana CINTA.
Alangkah misterinya cinta seorang wanita yang dianggap lemah
sehingga boleh mengalirkan airmata seorang wira!
Aneh, tetapi itulah hakikatnya.
Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih sayang, 99 disimpan disisinya
dan hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia.
Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah,
makhluk saling berkasih sayang
sehingga kuda mengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak.....

dr sini.....

Wednesday, August 30, 2006

arah dan kehidupan??

AKU DAN ARAH??
arah dan kehidupan??
slalu org tanya...
"kemana arah idup kamu nih??"
lebih2 lagi kat insan2 yg makin lama
makin hancor idupnyer..
tp klu org tanya aku cmtuh pun...
aku x reti nak respond '0.00 second'..
kena piki dulu gak...
:-?

ARAH HIDUP???
adakah utara, selatan, timur, barat, tenggara,
barat daya, timur laut atau barat laut??
atau kah arah depan, arah belakang, atas atau bawah...???
huhuhuhh....perlu jawap begitu?
mungkin sebenarnye aku perlu jawab
arah hidup aku sebenarnya satu..

SATU KEHIDUPAN ABADI....
dimana? bile? dgn siapa? pastikah?
soalan demi soalan....
meniti titian kehidupan dunia??
cabaran dan dugaan??
halangan hidup??
keindahan kasih sayang dan cinta??
cinta manusia atau yang hakiki??
impian dan cita-cita??
kerjaya atau keluarga??
huwaaaa....
perlukah dijawab??
hakikatnya hidup ada arah...
arah yg pasti memang ada...
arah yg x terduga juga ada...

KEHIDUPAN AKU???
apa kena mengena dgn aku??
ada...tp kenapa tibe2 aku mengayat begini??
ntahla...tgh sebok bekeje...
otak pon sebok memiki mcm2 dlm kehidupan nih...
tgh sebok cari info psl "products comparison and similarity"..
otak sebok memiki psl arah..
mmg sebok otak aku akhir2 nih...

ada lagi...
SEBOKNYE IDUP KU...
sedang sebok dlm mengatasi idup seminggu-dua nih...
mcm2 urusan formal x formal berlaku...
sebok main saham laa...
sebok nak saving utk bekalan raye...
sebok nak piki tentang 'sesuatu' itu lagi...
sebok sungguh aku...
uhuhuhuh...

DIMANA AKU??
tapi dlm sebok2 tuh...
sebenarnya...aku masih insan yg biasa...
kadangkala terlupe...
kadangkala terleka..
kadangkala terlena..
dlm sebok2 tuh juga...
airmata mengalir...mlm demi mlm...
airmata teman mimpi....
airmata pendodoi lena ku...
airmata kesedihan??
airmata kegembiraan??
perlu kah diberi jawapan?? x pasti...
??biarlah rahsia....

dan lagi...
ANDAI AKU MAMPU...
saat ini....
senyum la sedikit...
hidup mmg bukan slalu indah..
hidup juga mmg bukan slalu derita...
begitula....hidup...dan hidup aku...

MUNGKIN HIDUP INI....
lagi???
mungkin hidup x kan berakhir
slagi blom tiba masanya...
slagi itu...
aku disini...berjuang untuk hidup ku...
berjuang bersama airmata dan senyuman...

Monday, August 28, 2006

....aku adalah mereka...

"Kaum hawa dicipta dari rusuk Adam,
bukan dari kepalanya untuk dijadikan atasnya..
bukan dari kakinya untuk dijadikan alasnya..
melainkan dari sisinya,
untuk dijadikan teman hidupnya...
dekat pada lengannya untuk dilindungi
dan dekat pada hatinya untuk dicintai..."

dedulu aku pernah terbaca psl qoute nih...
hehehehhe...
besttkan...
andai Kaum Hawa itu...
sentiasa dihargai...
sentiasa dijaga...
sentiasa disayangi...
sentiasa dilindungi...
dan sentiasa dicintai...
insyAllah...

sumbangan dr sini:

Friday, August 25, 2006

BS105...

B.O.B amenda nih??? hehehehhehe.. meh layan sama2.... hanya ada di BLUES SLAMANYA... mmg besttt.... tetiba x saba nak baca cite nih.....


ADLEA
nih satu lg crite yg bestt
dlm BLUES SLAMANYA
meh layan gak.....
jom34.....


.....jika hati.....

Jika hati sejernih A I R
janganlah biarkan
ianya K E R U H.....
Jika hati seputih A W A N
janganlah biarkan ianya
M E N D U N G......
Jika hati seindah B U L A N
hiasilah ianya dengan I M A N.....

Wednesday, August 23, 2006

....hati manusia....

Kata-kata nasihat Ibnu Qayyum..

Di dalam hati manusia ada kekusutan dan tidak
akan terurai kecuali menerima kehendak Allah swt.

Di dalam hati manusia ada keganasan dan tidak
akan hilang kecuali berjinak dengan dengan Allah swt.

Di dalam hati manusia ada kesedihan dan tidak
akan hilang kecuali seronok mengenali Allah swt.

Di dalam hati manusia ada kegelisahan dan tidak
akan tenang damai kecuali berlindung, bertemu
dan berjumpa denganNya.

Di dalam hati manusia ada penyesalan dan tidak
akan padam kecuali redha dengan suruhan dan
laranganNya serta qadha dan qadarNya serta
kesenantiasaan sabar sehingga menemuiNya.

Di dalam hati manusia ada hajat dan tidak akan
terbendung kecuali kecintaan kepadaNya dan
bermohon kepadaNya.

Kesentiasaan berzikir kepadaNya adalah
keikhlasan sebenar kepadaNya. . . . . .
Andai dunia dan isinya diberikan kepada manusia
masih tidak lagi dapat membendung hajat hati
si hamba itu.

Thursday, August 17, 2006

a friend......

a friend
is a TISSUE when you cant stop crying
a friend
is a SHOULDER when you feel like dying
a friend
always LISTENS when you have something to say
a friend
is a WEEK when you need a day
a friend
is a CRUTCH when you have a broken heart
a friend
is some GLUE when everything falls apart
a friend
is a SUN when the rain just wont stop
a friend
is your MOM when you run into a cop
a friend
is a PHONE call when you cant leave your home
a friend
is a HAND when you feel all alone
a friend
is a WING if you want to fly
a friend
UNDERSTANDS without knowing why
a friend
is an EAR for a secret to tell
a friend
is an ASPIRIN when your head hurts like hell
a friend
is a LOVE that can never let go
a friend
is you and i wanted you to know...!!
...........................................................................................................
............................................................................................................
"to have a friend, be a friend"
.............................................................................................................
..............................................................................................................

-frens forever-

Monday, August 14, 2006

~just to say thnx~

......aku dan tangisan.....

aku ingin menangis...
dan
aku sudah menangis saat ini...
mudahnya menangis...benarkah begitu?
aku masih dalam tangisan..
mengapa? adakah sedih mewujudkan tangisan?
atau adakah gembira mewujudkan tangisan?
aku masih dalam tangisan...
aku masih jua ingin menangis..
andai tangisan itu membuat hati ini selesa..
andai hati tenang semula...
lemahkah aku...??
digelarkah aku sebagai perempuan lemah..
perempuan yg x boleh dipisahkan dgn tangisan..
selembut begitu kah perasaan aku ini??
aku x mengerti semua itu...tiada jawapan...
mlm ini aku hanya ingin menangis..
menangis bukan hanya kerana sedih..
menangis bukan hanya kerana gembira..
menangis kerana aku rasa bersyukur atas kurniaanNYA..
kurniaanNYA selama ini..
wujud ku bersama mereka...Alhamdulilah...
ibu, ayah, kakak, abang, adik, kawan-kawan, dan dia...
terima kasih semua....
moga dapat ku teruskan keindahan hidup ini bersama mereka..
InsyAllah....

~dalam kegembiraan..
adakalanya kesedihan bertandang jua..
begitula aku seadanya~

Wednesday, August 09, 2006

-today-

salam....
arini aku x tau nak cite apa...
da bape ari x apdet....
life ok..
keje ok....
semua ok34 jer....
so...
okla....
~gie lunch~
..........................................................................................
tetiba plak terbaca psl nih dr satu blog kwn aku...
***In looking for your soulmate, please don't always compare and hope that there will be a better one. By doing that, you'll waste your lifetime, cause remember "Time Never Goes Back". It applies the same in finding your ideal life partner,your suitable career or business, therefore the morale is LOVE & grab hold of the opportunity that you have now, don't waste time! Remember that...***

~There Can Be Only One~
more????
click here****



Friday, August 04, 2006

~hidup ini indah~

>>Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat yang kamu ingin pergi.
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan
satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan...


>>Kita adalah kapal yg belayar dilautan
telah ramai kapal karam didalamnya..
andai muatan kita adalah iman,
dan layarnya adalah takwa,
nescaya kita akan selamat
dari tersesat di lautan hidup ini.....

.......renungan bersama......

=Tentang Waktu=

Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan.
Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang
abadi.
Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan.
Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan.
Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa
yang diberikan Tuhan.
Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan.
Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah muzik yang menggetarkan hati.
Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti.
Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai yang berhasil.
Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga.

.....hargailah waktu kita.....

Thursday, August 03, 2006

^Pastikan^



...............................................
Pastikan Kau Dengan Aku Jangan Ada Cinta Lain Tak Pernah Aku Terlintas Niat Ku Untuk Berpaling Maafkanlah Aku Sayang Bila Belum Kau Bahagia Sejauh Langit Di Atas Kan Ku Kejar Bahagiamu .............................................
Siti Nurhaliza - Pastikan

Tuesday, August 01, 2006

24 Perkara

24 Perkara

1. Kehadiranmu adalah sebuah hadiah bagi dunia.
2. Kamu adalah unik dan satu-satunya yang ada.
3. Hidupmu dapat menjadi apapun yang kamu inginkan.
4. Pergunakanlah hari-hari yang ada dengan baik.
5. Hitunglah berkatmu dan bukan masalahmu.
6. Kamu akan mewujudkannya melalui apapun yang ada.
7. Di antara kamu ada banyak jawapan.
8. Pengertian, semangat dan jadilah kuat.
9. Jangan membatasi dirimu sendiri.
10. Banyak mimpi yang menunggu untuk diwujudkan.
11. Keputusan adalah sebuah kesempatan penting.
12. Raihlah impian yang tinggi, tujuan dan harga dirimu.
13. Tidak ada yang lebih sia-sia daripada rasa bimbang.
14. Semakin lama seseorang memikirkan sesuatu masalah ia akan menjadi semakin berat.
15. Jangan terlalu serius dengan hal-hal yang ada.
16. Hiduplah dalam ketenangan dan bukan penyesalan.
17. Ingatlah, kasih yang sedikit akan terus berkembang.
18. Ingatlah, kasih yang besar adalah untuk selamanya.
19. Ingatlah, persahabatan adalah pelaburan yang sangat bijaksana.
20. Harga kehidupan adalah kebersamaan.
21. Sedarlah, bahawa kamu tidak pernah terlambat.
22. Lakukan hal yang kecil dengan cara yang luar biasa.
23. Milikilah semangat yang berkobar-kobar, pengharapan
dan kebahagiaan.
24. Ambillah waktu untuk bermimpi.


DAN, JANGAN PERNAH LUPA... WALAUPUN HANYA SATU HARI,
KAMU SANGAT ISTIMEWA!

sememangnya hidup ini amat berharga...
aku ini adalah yg wujud dalam keistimewaanNya...
dalam 24 perkara hargailah 24 jam yang ada...
insyAllah....
~hanya dr sini~

Friday, July 28, 2006

Monday, July 24, 2006

+-thnx-+

watashiwa anatano notame
anatawa watashino notame
dakara kimonokoto wasei naiyuo

....Semoga Abadi....

..... kau datang bagaikan mimpi
kau hadir tak ku sedari
sekian lama ku nanti
kau di sini
mungkin kehendak ilahi
segalanya ku jalani
biar lelap tidurmu
di pelukku
cinta ini ku persembahkan
setulus hati kasih
kepadamu
seandainya , kau mengerti
hanya yang kau ku miliki dalam hidupku
mungkin kehendak ilahi
segalanya ku jalani
biar lelap tidurmu
di pelukku
cinta ini ku persembahkan
setulus hati kasih kepadamu
seandainya engkau mengerti
hanya kau yang kumiliki dalam hidupku
kasih sayang ini semoga abadi
kan ku bawa sampai akhir nanti.....

~Semoga Abadi by Misha Omar

*Saturday, 15 April, 2006 10:26 PM*
....luv d day, date n time...
will i forget it as my life seems so nice now??!.....

Thursday, July 20, 2006

Itulah namanya Cinta...

Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan..
dua tangan untuk memegang...
Dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat...
Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita?....
Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya....
Itulah namanya Cinta...
cinta, rindu dan sayang...
yang mana dulu brad??
» bila kau RINDU seseorg....
itu tanda kau SAYANG dia,
bila RINDU + SAYANG berpadu,
maka lahir pula CINTA...

Monday, July 17, 2006

<-B'CoZ of You->


~ I love you without knowing how, or when, or from
where. I love you straightforwardly, without complexities or pride;
so I love you because I know no other way... ~


- Pablo Neruda -

Thursday, July 13, 2006

+++Love Make ME Crazy+++


~akhma yg cute...
mcm aku x???
ahhh chantekkk
hehehehhehe~


.....cute cite nih....
meh ramai2 baca...
kisah di BLUES SLAMANYA.....


^^One In Million^^

WANITA TANAH
==============
Wanita tanah dilahirkan di bawah zodiak:
-Taurus (21 April-20Mei)
-Virgo(24Ogos-23 September)
-Capricon(22 Disember-20 Januari).

* Seorang yang boleh dijangka,berwibawa dan praktikal.
* Penyabar dan bertolak ansur, mempunyai kehendak dalaman dari segi emosi dan material.
* Semangat produktif dan gigih yang disertai dengan sikap berhati-hati menjadikan wanita tanah berkemampuan mencapai kejayaan.
* Jujur dan mahu hubungan peribadi berjalan dengan lancar. Wanita tanah harus diberikan ruang yang cukup luas untuk menjadikan perhubungan itu terus berkesan.
* Tidak keberatan untuk beralih arah jika berasa tertekan.


WANITA API
==========
Wanita api dilahirkan di bawah zodiak:
-Aries(21 Mac-20 April)
-Leo(24Julai-23 Ogos)
-Sagittarius(23 November-21 Disember).

* Dilahirkan sebagai pemimpin.
* Mempunyai kekuatan diri dan biasanya enggan menerima pendapat orang lain walaupun ianya benar.
* Seorang yang artistik dan sukar dijangka, tetapi biasanya romantis dan tidak pemalu.
* Mempunyai personaliti suka menguasai dan mendominasi tetapi boleh mengimbangi sifat-sifat ini dengan sikap yang pemurah,mesra dan menunjukkan sifat yang mendalam terhadap sesuatu yang disukainya.
* Suka berterus terang dan tidak berselindung menyebabkan orang yang dikasihi merasa sedih dan terhiris.
* Jujur dan mahu hubungan peribadi berjalan dengan lancar. Wanita api harus diberikan ruang yang cukup luas untuk menjadikan perhubungan itu terus berkesan.
* Tidak keberatan untuk beralih arah jika berasa tertekan.

WANITA ANGIN
==============
Mereka ini lahir di bawah zodiak:
-Gemini(22 Mei-21 Jun)
-Libra(24 September-23 Oktober)
-Aquarius(21 Januari-19 Februari).

* Berterus terang, berminda aktif dan gemar mencari kepelbagaian dalam setiap aspek kehidupan.
* Berfikiran terbuka, mempunyai daya imaginasi dan inovatif, bagi mereka segalanya boleh dicapai.
* Bergaya, tenang dan tidak cerewet serta mempunyai keinginan semulajadi untuk mengamalkan sikap diplomasi dan saling bekerjasama bersungguh-sungguh.
* Sanggup mengorbankan kehendak atau idea mereka sendiri demi mencapai keharmonian dan mengelakkan perselisihan atau konflik.
* Sentiasa gigih untuk mendapatkan cinta yang terunggul,untuk berkonfrantasi.
* Kurang cenderung untuk menyampaikan perasaan sebenar yang terpendam dalam hati mereka.
* Dikenali dan diingati kerana sifat romantis dan manja.


WANITA AIR
==========
Wanita air terdiri mereka yang lahir di bawah zodiak:
-Cancer(22Jun-23 Julai)
-Scorpio(24 Oktober-22 November)
-Pisces(20 Februari-20 Mac).

* Mempunyai sifat semulajadi untuk berkembang maju.
* Mereka ini dipandu oleh perasaan hati dan mempunyai sifat mudah bersimpati,berdaya imaginatif, sentimental, mempunyai perasaan yang berubah-ubah dan berhati-hati.
* Tenang dan mudah tersentuh oleh emosi orang-orang yang berada disekeliling dan cepat mengeluarkan air mata dalam sebarang situasi yang menyedihkan.
* Mudah mengikut rentak emosi orang lain dan juga diri sendiri."


~aku dpt emel psl nih....
heheheheh...saja2 je paste sini....
tuk sapa2 yg teringin memahami diri dr unsur2 yg ada...
mempercayai mgkin la tidak kann...
sbb manusia diberi akal untuk berpikir seluasnyer...
yg kaler biru tuh unsur2 dlm diri aku...
sama ker??? x tau la....
sapa yg kenal aku bole le imagine2 samada aku sebegitu....
heheheheheh.....~

Wednesday, July 12, 2006

~need a time.....~

sleepy all d time...
wake up!!
wake up!!
lot of works are waiting there...
uhuhuhuh...
....still cannot open my eyes...
.....y???...

I existed from all eternity and,
behold, I am here;
and I shall exist till the end of time,
for my being has no end.
~Kahlil Gibran

Tuesday, July 11, 2006

+aku dan kehidupan+

aku dan kehidupan???
apsal menda nih ehh.....
ntahla...kadang2 kite=insan...
perlu juga memikirkan erti kehidupan...
perlu juga memikirkan tentang kehidupan...

hidup skrang??
x tau....
ada yg INDAH...
ada yg SEDIH..
ada yg x DIDUGA...
ada yg x bole diERTI...
namun kehidupan tetap berterusan
hingga satu masa tamatnya....

Tetaplah Kau Jadi Milikku

Bisakah engkau ku agungkan
Sesuci dan secantik sang rembulan
Mampukah engkau menahan godaan
Dari seribu rayu manis yg datang

Jangan pernah merasa gelap
Di antara sinar-sinar yg terang
Jangan pernah merasa sepi
Bila engkau di tengah keramaian

Biarlah hitam menjadi putih
Tetaplah kau jadi milikku
Jangan merasa dirimu masih sendiri
Tetaplah engkau di sisiku

Jujur saja wahai kekasih
Saat ini aku tak bisa jauh
Apalagi harus melupakanmu
Sedetik pun kini aku tak mampu

~aku tetiba suke lagu nih....
ada kaitan?? uhuhuhu...
masa akan menentukan....insyallah~

- RADJA -