Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2007

Pesanan Ku

Tolong sampaikan pada si dia…
Tolong beritahu si dia, aku ada pesanan buatnya..
Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..
Tolong beritahu si dia, cinta manusia
bakal membuatnya alpa..

Tolong nasihati si dia, jgn menyintaiku
lbh dr dia menyintai Yang Maha Esa..
Tolong nasihati si dia, jgn mengingatiku
lbh dr dia mengingati Yang Maha Kuasa..
Tolong nasihati si dia, jgn mendoakanku
lbh dr dia mendoakan ibu bapanya..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan
Allah krn di situ ada syurga..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan
ibu bapanya krn di telapak itu syurganya..
Tolong ingatkan si dia, aku terpikat
kerana imannya bukan rupa..
Tolong ingatkan si dia, aku lebih
cintakan zuhudnya bukan harta..
Tolong ingatkan si dia, aku kasihinya
kerana santunnya..

Tolong tegur si dia, bila dia mula
mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam
dalam angan-angannya..
Tolong tegur si dia, andai nafsu
mengawal fikirannya..

Tolong sedarkan si dia, aku milik Yang Maha Esa..
Tolong sedarkan si dia, aku …

Bilang

dr satu iklan tu..
"nnti aku bilang sama mak aku.."
"bilang la..."
"1...2...3...4.."
"cepat skit la...bla2.."

mmg comelll...
tp aku plak skg pon asyik membilang..
hehehe...
byk jugak nak kena bilang..
bilang bape ari lagi..
bilang bape byk wang dah dilaburkan..
bilang byk mana lagi nak melabur..
uhuhuhuh..
maseh membilang...
jenuh jugak rupenye nak kenduri ni..
uhuhu..letih dah...
sekian la...
wassalam...

p/s: cun x template baru ni??
tgh xde idea laaa...

RENUNGAN : Berhentilah Jadi Gelas

Seorang guru sufi mendatangi seorang muridnya ketika wajahnya
belakangan ini selalu tampak murung.

"Kenapa kau selalu murung, nak? Bukankah banyak hal yang indah di
dunia ini? Ke mana perginya wajah bersyukurmu?" sang Guru bertanya.

"Guru, belakangan ini hidup saya penuh masalah. Sulit bagi saya untuk
tersenyum. Masalah datang seperti tak ada habis-habisnya," jawab sang
murid muda.

Sang Guru terkekeh. "Nak, ambil segelas air dan dua genggam garam.
Bawalah kemari. Biar kuperbaiki suasana hatimu itu."
Si murid pun beranjak pelan tanpa semangat. Ia laksanakan permintaan
gurunya itu, lalu kembali lagi membawa gelas dan garam sebagaimana
yang diminta.

"Coba ambil segenggam garam, dan masukkan ke segelas air itu," kata
Sang Guru. "Setelah itu coba kau minum airnya sedikit."
Si murid pun melakukannya. Wajahnya kini meringis karena meminum air
asin.

"Bagaimana rasanya?" tanya Sang Guru.

"Asin, dan perutku jadi mual," jawab si murid dengan w…

4 Ogos la...

BS Gath Ogos
cun plak kad ni..
dgn ros kaler biru...
hasil design cekdu...
tp aku xdpt pon nak gie...
uhuhuhuhuuhh
salam birusss la smua...

i'm lost in d middle of ????

salam back..
sungguh lama x mengisi disini..
arini da betuka bulan rupenyer...
1 ogos...uhuhuhuh...
ada apa dgn ogos...
mcm2 kot...
pale otak da pening..sengalll..
xtau nak urus yg mana skg..
emmm...mmg lost da skg...
huwaaaaaa....
ada 2 gathering this weekend..
tp satu pon x bole nak join...
sengalll je rasa...
huwaaaaa...dah la..
aku da mmg "lost" skg ni...
nak balik da...
da~~~