Google+ Followers

My Luv

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, May 31, 2006

@Jusco Tebrau City


salam....sampai da aku kat sini...Jusco Tebrau City
ok gak la..beso sgt...lebih beso dr mana2 JJ or shppg mall lain2..
org kate nie JJ yg terbeso di ASIA...
iyer kot...
dlm mcm KLCC...tp mmg beshhh...
Jusco Tebrau City

cmne bole smpai sini??
last weekend aku gie PG..saja cuti2 m'sia...
ni je la tmpt aku dpt gie...ingt nak gie DAnga Bay...x sempt lak...
len kali kot...insyALLAH...

Thursday, May 25, 2006

SPRiNG

in d process to study SPRinG.....
apa yg aku tau psl nie....emmm
on d way.....

Tuesday, May 23, 2006

@BLUES-MOY 100506

eermmm..sesuatu yg x dirncg...org kate plan main2...
tapi berJAYA beb!!...alhamdulilah..sampai gak keSITU->@BLUES-MOY
mcm2 cite sbnarnyer... utk mklumat lanjut
ehehe....teringin nak sampai bcoz of one reason...
but, finally...'one makes more'..

~just nice~

Friday, May 19, 2006

Wednesday, May 17, 2006

2nd week after AIDILFITRI2005 part three

Aku masih menyambung kisah…kisah yg x seberapa…kisah hidup sementara didunia ini…
seolah melakar kisah dlm sebuah kisah…tapi reality adalah kenyataan…
dan kenyataan itu tetap akan terjadi…

171105,KHAMIS,HBKL

HOSPITAL BESAR KUALA LUMPUR….walaupun pernh ku jejaki sebelum ini…aku x pernah bermimpi akan pergi berkali2 kesana….tp demi apa yg telah berlaku…HBKL..seolah2 tempat kedua aku slps habis keje…tarikh itu adalah detik adik aku dibedah kerana mengalami sawan slps menjalani pembedahan kecil atau lebih dikenali sbg “angiogram”…lebih dr 8 jam pembedahan itu berlaku…

Akhirnya dlm pukul 9 mlm..adik aku slamat dibwa ke bilik ICU/Neuro
Melihat keadaannya masa tu…….
Sesungguhnya hanya ALLAH MAHA MENGETAHUI

Aku sedar dan akan terus sedar tentg hidup ini…tentang ujian dan dugaan..tentang nikmat pemberianNYA…tentang erti bersyukur…tentang KASIH ALLAH…tentang sesuatu itu…

Hampir seminggu barulah adik aku sedar dan boleh dipindahkan ke wad neuro biasa….namun masih dalam keadaan separa sedar…
saat ini…KASIH IBU…memang x ternilai dgn apa jua…

MAK….alangkah bersyukurnya aku lahir dr perut mu….
melihat mak menjaga adikku….melihat mak melakukan apa saja…
asal anaknya pulih dan sembuh semula…

ABAH….aku juga bersyukur lahir berbintikan mu….
ketenangan dan kewarasan berfikir menghadapi segala ujian satu prinsip yg aku kagumi….

berSYUKURnya aku dgn segala anugerah itu….

Slps hampir 2 minggu…barulah adik ku sedar sepenuhnya…dia blajar mengenali insan2 disekeliling…alhamdulilah…ingtannya x terganggu…

Dan ALHAMDULILAH….dia semakin pulih kini…

Namun….kite tetap x akan tahu ESOK bagaimana kisahnya….????

~kisah hidup kita x akan tamat selagi kita masih bernyawa…..~

2nd week after AIDILFITRI2005 part two

***Jika hanya dengan tangisan segalanya akan pulih…alangkah indah dunia ini…
***Jika hanya dengan bantuan DORAEMON…segala akan pulih…alangkah mudahnya dunia ini…

Hidup perlu kan hakikat dan realiti…benar kata org dulu2…hadapilah kenyataan dgn brani…
itulah erti hidup sebenar….

Kisah kali ini…benar2 hakikat dalam keluarga aku sendiri…
Semangat yang ada pada ABAH dan MAK benar2 membuat aku kagum dan sgt menyayangi mereka… sedangkan aku sndri hampir pengsan menghadapinya..tetapi kerana adanya mereka, aku masih boleh kembali ke alam nyata dan brani menghadapi hakikat…

141105, SELASA…satu tarikh yg x mngkin ku lupa…

Walaupun bukan aku yg diuji dgn kesakitan…tetapi…sedih dan pedihh tetap berlegar2 bersama ku….adikku…NANA….di masukkan ke HOSPITAL KLANG-TENGKU AMPUAN RAHIMAH…. Selepas hampir lima jam berada dalam wad kecemasan di hospital tg.karang….mengalami pendarahan dalam otak…atau dalam nama sciencenyer “aneurysm”…penyakit yg berlaku secara tiba2 dan kesannya hampir sama seperti strok… ‘lumpuh separuh badan’……

saat aku berada di sana…aku mula berfikir dan terus berfikir...dan terus berfikir..berfikir tentang hidup ini…tentang kehidupan..tentang kita dan hidup…

Kalau boleh diputar masa aku sanggup menjadi penggantinya…sanggup menerima dugaan yg lain…sanggup dikejutkan dr mimpi ini….namun segalanya adalah hakikat…
Bukan igauan atan mimpi disiang hari…


Melihat kelesuan mak yg tetap setia disamping adik aku…
Melihat abah yang tetap nmpk tenang walau diuji sehebat ini..
Melihat adik ku yg semakin x bermaya menahan sakitnya….
Melihat abang dan kakak ku yg x mampu mengulas apa2…namun tetap bersedia membantu apa2 saja…alhamdulilah ikatan kami adik beradik tetap utuh selamanya…

Kita pasrah seadanya…berdoalah..

semoga ada hikmahNYA dlm setiap ujian ALLAH itu..

Aminnn…

2nd week after AIDILFITRI2005 part one

~~~Mungkin setiap kejadian itu ada kebaikannya…mungkin setiap ujian itu ada hikmahnya…mungkin setiap yg berlaku itu ada keindahannya…mungkin setiap yang terjadi itu mengajar manusia untuk lebih berfikir dan menghargai…

Belajar menghargai sesuatu yg masih ada..masih cntik..masih indah…masih dan mungkin…
<…x siapa tahu esok bagaimana kisahnya…>

Bagi aku segalanya mungkin…ingtlah ayat “kun faya kun…”…setiap sesuatu yg akan terjadi itu pasti akan terjadi…

Disaat kejadian yg menimpa adik sepupu aku masih segar diingtan kami sekeluarga…terutama mak long aku yg kehilangan anak angkatnya dan mak cik aku yg kehilangan anak sendri…satu lagi ujian tiba tanpa diduga..tanpa disangka..tanpa dipinta..

Sabarlah hati….

Sejauh mana hati bole bersabar???? Mungkin inilah ujian yg sebenar…
Sejauh mana keimanan sebenar kite bila diuji sebegini…
Tangisan dan ratapan…cukupkahh itu…????

1st week after AIDILFITRI2005


>>>Byk kenangan yang dah berlalu..buat permulaan nie biarlah aku crite skit psl perkara2 yg da berlaku dlm hidup aku dlm masa terdekat nie.......espc.slps aku mula bekeje…

Atau lebih tepat lagi slps AIDILFITRI yg mulia…

091105, RABU…wlaupun aku x berada ditmpt kejadian..tapi ingtan itu masih kekal disitu…pemergian seorg adik sepupu yg baik…sesuatu yg x prnh terlintas difikiran kami sekeluarga utk masa terdekat ini......

masih segar dlm ingtan saat dia memohon kemaafan di pagi sywal yg mulia….
secomel dan sebaik rupanya…
tapi sayangnya kenangan hanya tiggl kenangan…
Satu permergian yg x kan kembali lagi…
Betapa zalimnyer dunia ini dirasakan…

Perginye ditangisi kerana dia x sepatutnyer pergi dalam keadaan sebegitu..

Adik sepupu yg kukenali seorg yg baik, wlaupun nakal, tp masih bersopan dan tahu menghormati org tua…KHAIRUL AMIN namanyerr..
Semoga ROHnya dicucuri rahmat…Al-Fatihah…

Meluah disini bukan utk menunding jari pada sesiapa…hanya sekadar renungan dan ingtan selagi bernyawa…pemergiannya yg x disangka berlaku hanya kerana satu insiden kecil sahaja…

Kerana adanya belia2 nakal yg x cukup aktiviti…walaupun tahu senja dan mgrb telah tiba tp masih mahu bermain2 dgn moto2 mereka…’berlumba haram’ istilahnyer...
Kini barulah aku paham kenapa berlumba moto itu dikategorikan haram…seolah2 perbuatan itu x baik..dan bole menjadi dosa…mgkin benar begitu…
Hanya kerana berlumba haram..seorg kwan, seorg insan x bersalah, seorg insan yg xmengerti apa2 menjadi mangsa…adakah itu sifat seorg manusia???

Fikirkanlahh…

Satu pemergian x bersalah telah berlaku tanpa disedari…tanpa disangka…..tanpa diduga
Hanya yg MAHA KUASA mengerti segalaya…aminnn…

Tuesday, May 16, 2006

MaY06

salam.....
emmm..da lama x update blog...
huuhuhu..
okla..
papepon sempena mAY 06 nie.. nak wat wishes la dulu...lain2 cite smbong sok lak..

010506-selamat hari pekerja...cuti balik kg....
100506-BluES@MOy....huhuhu..sampai aku kat sana....beshhh woooo...
140506-selamat ari IBU...<special tuk MAK tersyang..>
150506-selamat hari lahir tuk ADIK tersyng.... sweet 17 ehh...
160506-selamat ari GURU....khas tuk GURU2 ku SKPP+SMKCBN...also GURU2 seM"SIA...
170506-burfday lee hom laa...ehheheh

itujela kot...

salam...

Wednesday, May 03, 2006

new design...

arini aku wat new design...
nmpk cntik x?