Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2006

@Jusco Tebrau City

salam....sampai da aku kat sini...Jusco Tebrau City
ok gak la..beso sgt...lebih beso dr mana2 JJ or shppg mall lain2..
org kate nie JJ yg terbeso di ASIA...
iyer kot...
dlm mcm KLCC...tp mmg beshhh...
Jusco Tebrau City

cmne bole smpai sini??
last weekend aku gie PG..saja cuti2 m'sia...
ni je la tmpt aku dpt gie...ingt nak gie DAnga Bay...x sempt lak...
len kali kot...insyALLAH...

@BLUES-MOY 100506

eermmm..sesuatu yg x dirncg...org kate plan main2...
tapi berJAYA beb!!...alhamdulilah..sampai gak keSITU->@BLUES-MOY
mcm2 cite sbnarnyer... utk mklumat lanjut
->>http://www.blues.com.my/forum/
ehehe....teringin nak sampai bcoz of one reason...
but, finally...'one makes more'..
~just nice~

4 u...

2nd week after AIDILFITRI2005 part three

Aku masih menyambung kisah…kisah yg x seberapa…kisah hidup sementara didunia ini…
seolah melakar kisah dlm sebuah kisah…tapi reality adalah kenyataan…
dan kenyataan itu tetap akan terjadi…171105,KHAMIS,HBKLHOSPITAL BESAR KUALA LUMPUR….walaupun pernh ku jejaki sebelum ini…aku x pernah bermimpi akan pergi berkali2 kesana….tp demi apa yg telah berlaku…HBKL..seolah2 tempat kedua aku slps habis keje…tarikh itu adalah detik adik aku dibedah kerana mengalami sawan slps menjalani pembedahan kecil atau lebih dikenali sbg “angiogram”…lebih dr 8 jam pembedahan itu berlaku…Akhirnya dlm pukul 9 mlm..adik aku slamat dibwa ke bilik ICU/Neuro…
Melihat keadaannya masa tu…….
Sesungguhnya hanya ALLAH MAHA MENGETAHUI…Aku sedar dan akan terus sedar tentg hidup ini…tentang ujian dan dugaan..tentang nikmat pemberianNYA…tentang erti bersyukur…tentang KASIH ALLAH…tentang sesuatu itu…Hampir seminggu barulah adik aku sedar dan boleh dipindahkan ke wad neuro biasa….namun masih dalam keadaan separa sedar…
saat ini…KAS…

2nd week after AIDILFITRI2005 part two

***Jika hanya dengan tangisan segalanya akan pulih…alangkah indah dunia ini…
***Jika hanya dengan bantuan DORAEMON…segala akan pulih…alangkah mudahnya dunia ini…Hidup perlu kan hakikat dan realiti…benar kata org dulu2…hadapilah kenyataan dgn brani…
itulah erti hidup sebenar….Kisah kali ini…benar2 hakikat dalam keluarga aku sendiri…
Semangat yang ada pada ABAH dan MAK benar2 membuat aku kagum dan sgt menyayangi mereka… sedangkan aku sndri hampir pengsan menghadapinya..tetapi kerana adanya mereka, aku masih boleh kembali ke alam nyata dan brani menghadapi hakikat…141105, SELASA…satu tarikh yg x mngkin ku lupa…Walaupun bukan aku yg diuji dgn kesakitan…tetapi…sedih dan pedihh tetap berlegar2 bersama ku….adikku…NANA….di masukkan ke HOSPITAL KLANG-TENGKU AMPUAN RAHIMAH…. Selepas hampir lima jam berada dalam wad kecemasan di hospital tg.karang….mengalami pendarahan dalam otak…atau dalam nama sciencenyer “aneurysm”…penyakit yg berlaku secara tiba2 dan kesannya hampir sama seperti strok… ‘lumpuh …

2nd week after AIDILFITRI2005 part one

~~~Mungkin setiap kejadian itu ada kebaikannya…mungkin setiap ujian itu ada hikmahnya…mungkin setiap yg berlaku itu ada keindahannya…mungkin setiap yang terjadi itu mengajar manusia untuk lebih berfikir dan menghargai…Belajar menghargai sesuatu yg masih ada..masih cntik..masih indah…masih dan mungkin…
<…x siapa tahu esok bagaimana kisahnya…>Bagi aku segalanya mungkin…ingtlah ayat “kun faya kun…”…setiap sesuatu yg akan terjadi itu pasti akan terjadi…Disaat kejadian yg menimpa adik sepupu aku masih segar diingtan kami sekeluarga…terutama mak long aku yg kehilangan anak angkatnya dan mak cik aku yg kehilangan anak sendri…satu lagi ujian tiba tanpa diduga..tanpa disangka..tanpa dipinta..Sabarlah hati….Sejauh mana hati bole bersabar???? Mungkin inilah ujian yg sebenar…
Sejauh mana keimanan sebenar kite bila diuji sebegini…
Tangisan dan ratapan…cukupkahh itu…????

1st week after AIDILFITRI2005

>>>Byk kenangan yang dah berlalu..buat permulaan nie biarlah aku crite skit psl perkara2 yg da berlaku dlm hidup aku dlm masa terdekat nie.......espc.slps aku mula bekeje…Atau lebih tepat lagi slps AIDILFITRI yg mulia…091105, RABU…wlaupun aku x berada ditmpt kejadian..tapi ingtan itu masih kekal disitu…pemergian seorg adik sepupu yg baik…sesuatu yg x prnh terlintas difikiran kami sekeluarga utk masa terdekat ini......masih segar dlm ingtan saat dia memohon kemaafan di pagi sywal yg mulia….
secomel dan sebaik rupanya…
tapi sayangnya kenangan hanya tiggl kenangan…
Satu permergian yg x kan kembali lagi…
Betapa zalimnyer dunia ini dirasakan…Perginye ditangisi kerana dia x sepatutnyer pergi dalam keadaan sebegitu..Adik sepupu yg kukenali seorg yg baik, wlaupun nakal, tp masih bersopan dan tahu menghormati org tua…KHAIRUL AMIN namanyerr..
Semoga ROHnya dicucuri rahmat…Al-Fatihah…Meluah disini bukan utk menunding jari pada sesiapa…hanya sekadar renungan dan ingtan selagi bernyawa…pemergi…

MaY06

salam.....
emmm..da lama x update blog...
huuhuhu..
okla..
papepon sempena mAY 06 nie.. nak wat wishes la dulu...lain2 cite smbong sok lak..

010506-selamat hari pekerja...cuti balik kg....
100506-BluES@MOy....huhuhu..sampai aku kat sana....beshhh woooo...
140506-selamat ari IBU...<special tukMAK tersyang..>
150506-selamat hari lahir tuk ADIK tersyng.... sweet 17 ehh...
160506-selamat ari GURU....khas tuk GURU2 ku SKPP+SMKCBN...also GURU2 seM"SIA...
170506-burfday lee hom laa...ehheheh

itujela kot...

salam...