Skip to main content

2nd week after AIDILFITRI2005 part three

Aku masih menyambung kisah…kisah yg x seberapa…kisah hidup sementara didunia ini…
seolah melakar kisah dlm sebuah kisah…tapi reality adalah kenyataan…
dan kenyataan itu tetap akan terjadi…

171105,KHAMIS,HBKL

HOSPITAL BESAR KUALA LUMPUR….walaupun pernh ku jejaki sebelum ini…aku x pernah bermimpi akan pergi berkali2 kesana….tp demi apa yg telah berlaku…HBKL..seolah2 tempat kedua aku slps habis keje…tarikh itu adalah detik adik aku dibedah kerana mengalami sawan slps menjalani pembedahan kecil atau lebih dikenali sbg “angiogram”…lebih dr 8 jam pembedahan itu berlaku…

Akhirnya dlm pukul 9 mlm..adik aku slamat dibwa ke bilik ICU/Neuro
Melihat keadaannya masa tu…….
Sesungguhnya hanya ALLAH MAHA MENGETAHUI

Aku sedar dan akan terus sedar tentg hidup ini…tentang ujian dan dugaan..tentang nikmat pemberianNYA…tentang erti bersyukur…tentang KASIH ALLAH…tentang sesuatu itu…

Hampir seminggu barulah adik aku sedar dan boleh dipindahkan ke wad neuro biasa….namun masih dalam keadaan separa sedar…
saat ini…KASIH IBU…memang x ternilai dgn apa jua…

MAK….alangkah bersyukurnya aku lahir dr perut mu….
melihat mak menjaga adikku….melihat mak melakukan apa saja…
asal anaknya pulih dan sembuh semula…

ABAH….aku juga bersyukur lahir berbintikan mu….
ketenangan dan kewarasan berfikir menghadapi segala ujian satu prinsip yg aku kagumi….

berSYUKURnya aku dgn segala anugerah itu….

Slps hampir 2 minggu…barulah adik ku sedar sepenuhnya…dia blajar mengenali insan2 disekeliling…alhamdulilah…ingtannya x terganggu…

Dan ALHAMDULILAH….dia semakin pulih kini…

Namun….kite tetap x akan tahu ESOK bagaimana kisahnya….????

~kisah hidup kita x akan tamat selagi kita masih bernyawa…..~

Comments

Popular posts from this blog

Welcome 2018 Welcome February 2 days more to go... "Happy birthday" for myself After 4 years w/o update... After so many things happened in my life...
New journey New status New life
Insyallah...Amin -akema-

A story in November

Ahaha..masih wujud lagi blog ni...
Klu baca kisah2 silam tuh best jugak..
So mcm biasa, kita shortlist perkara2 yang dah berlaku dan berlalu utk tahun 2014 nih

X sempat nak welcome 2014..
Lagi sebulan dah nak welcome 2015...
2014 aku simple jer kot
Yang paling besar kenangannya pd Jun-Jul..

Alhamdulilah...
Rezeki dari Allah dpt sampai ke Tanah Suci
Dapat menunaikan Umrah...
X dpt nak gmbarkan perasaan tu...
Hanya Allah swt sahaja yang tahu..
Alhamdulilah semuanya berjalan lancar..

4 hari berpuasa di Mekah..
Indah sangat...Alhamdulilah..
Moga2 ada rezeki untuk menunaikan Haji nnti..
Aminn..

September pulak...alhamdulilah
Dah masuk fasa belajar dengan gigihnya...
Sep-Oct mood memang swing skit..
Huru-hara jugak la life...Krisis aja dengan Mr Papa...
Harap2 aku tabahla 'berkayuh' utk PhD ni...
Aminn...

October - Happy Birthday utk My Boy...
4 tahun sudah...mcm2 ragam lah dia...
Sabar2....

Okla...tunggu plak hot issue tahun depan yer...
(mood update blog setahun skali - jimat!!)


Welcome 2013....

posted from Bloggeroid