Skip to main content

2nd week after AIDILFITRI2005 part two

***Jika hanya dengan tangisan segalanya akan pulih…alangkah indah dunia ini…
***Jika hanya dengan bantuan DORAEMON…segala akan pulih…alangkah mudahnya dunia ini…

Hidup perlu kan hakikat dan realiti…benar kata org dulu2…hadapilah kenyataan dgn brani…
itulah erti hidup sebenar….

Kisah kali ini…benar2 hakikat dalam keluarga aku sendiri…
Semangat yang ada pada ABAH dan MAK benar2 membuat aku kagum dan sgt menyayangi mereka… sedangkan aku sndri hampir pengsan menghadapinya..tetapi kerana adanya mereka, aku masih boleh kembali ke alam nyata dan brani menghadapi hakikat…

141105, SELASA…satu tarikh yg x mngkin ku lupa…

Walaupun bukan aku yg diuji dgn kesakitan…tetapi…sedih dan pedihh tetap berlegar2 bersama ku….adikku…NANA….di masukkan ke HOSPITAL KLANG-TENGKU AMPUAN RAHIMAH…. Selepas hampir lima jam berada dalam wad kecemasan di hospital tg.karang….mengalami pendarahan dalam otak…atau dalam nama sciencenyer “aneurysm”…penyakit yg berlaku secara tiba2 dan kesannya hampir sama seperti strok… ‘lumpuh separuh badan’……

saat aku berada di sana…aku mula berfikir dan terus berfikir...dan terus berfikir..berfikir tentang hidup ini…tentang kehidupan..tentang kita dan hidup…

Kalau boleh diputar masa aku sanggup menjadi penggantinya…sanggup menerima dugaan yg lain…sanggup dikejutkan dr mimpi ini….namun segalanya adalah hakikat…
Bukan igauan atan mimpi disiang hari…


Melihat kelesuan mak yg tetap setia disamping adik aku…
Melihat abah yang tetap nmpk tenang walau diuji sehebat ini..
Melihat adik ku yg semakin x bermaya menahan sakitnya….
Melihat abang dan kakak ku yg x mampu mengulas apa2…namun tetap bersedia membantu apa2 saja…alhamdulilah ikatan kami adik beradik tetap utuh selamanya…

Kita pasrah seadanya…berdoalah..

semoga ada hikmahNYA dlm setiap ujian ALLAH itu..

Aminnn…

Comments

Popular posts from this blog

A Puro Dolor 2013....

Niat hati nak update blog... So..login, pastu ter'kaji' plak psl viewer statistic... Hit yg paling tinggi adalah post aku tahun 2007 mengenai A Puro Dolor... Wahh...terus terkenang kisah lama berkenaan lagu tu.. Ada yg pernah dengar x? Jom layan sambil buat soalan Test utk minggu depan...

A story in November

Ahaha..masih wujud lagi blog ni... Klu baca kisah2 silam tuh best jugak.. So mcm biasa, kita shortlist perkara2 yang dah berlaku dan berlalu utk tahun 2014 nih X sempat nak welcome 2014.. Lagi sebulan dah nak welcome 2015... 2014 aku simple jer kot Yang paling besar kenangannya pd Jun-Jul.. Alhamdulilah... Rezeki dari Allah dpt sampai ke Tanah Suci Dapat menunaikan Umrah... X dpt nak gmbarkan perasaan tu... Hanya Allah swt sahaja yang tahu.. Alhamdulilah semuanya berjalan lancar.. 4 hari berpuasa di Mekah.. Indah sangat...Alhamdulilah.. Moga2 ada rezeki untuk menunaikan Haji nnti.. Aminn.. September pulak...alhamdulilah Dah masuk fasa belajar dengan gigihnya... Sep-Oct mood memang swing skit.. Huru-hara jugak la life...Krisis aja dengan Mr Papa... Harap2 aku tabahla 'berkayuh' utk PhD ni... Aminn... October - Happy Birthday utk My Boy... 4 tahun sudah...mcm2 ragam lah dia... Sabar2.... Okla...tunggu plak hot issue tahun depan yer... (mood update
Welcome 2018 Welcome February 2 days more to go... "Happy birthday" for myself After 4 years w/o update... After so many things happened in my life... New journey New status New life Insyallah...Amin -akema-