Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2007

ABC

Think of These

Perkara yang Membuat Kita Susah

Terdapat beberapa perkara yang mempunyai kaitan dengan kesusahan atau secara lebih khusus sebagai penyebab ditimpa kesusahan dan penderitaanyang mana pada kebiasaannya kita mengambil ringan tentang perkara tersebut. Dalam kitab Al-Barakah fi Fadhl lis Sa'yi Wal Harakah yang disusun oleh Abi abdillah Muhammad bin Abdul Rahman Al-Habsyi telah diterangkan perkara yang mempunyai hubung kait dengan kesusahan seseorang.

1. tidak sembahyang atau solat.
2. tidak membaca Bismillah ketika hendak makan.
3. makan atas pinggan yang terbalik.
4. memakai kasut atau sandal memulakan sebelah kiri.
5. menganggap ringan apa2 yang terjatuh dalam hidangan makanan.
6. berwuduk' di tempat buang air besar atau air kecil.
7. suka bersandar pada pintu rumah.
8. suka duduk di atas tangga.
9. membiasakan diri mencuci tangan di dalam pinggan selepas makan.
10. membasuh tangan dengan tanah atau bekas tepung.
11. tidak membersihkan rumah.
12. membuang sampah atau menyapu dengan kain.
13. s…

keTenakkan Tekanan

salam ketat smua..
mmg lama x update..
tuk yg rajen jenguk ke sini..
minta maaf....
seketat hidup duniawi..
rasanya ketat lg nak menyusun aktiviti harian skg...
ada mcm2 kena diper"urus"kan
setiapnya urusan2 yg menyengallkan...
rsnya dlm membebel mcm ni ilg kot sawang2 yg ada..
hehehheee...
esok korg baca xdela sawang da tuk buln july ni..
july?? uhuhuh...1 rejab kan arini..
terlepas lg nak berpuasa...
gara2 byk sgt duniawinya...
dah 2 mggu berterusan..
mggu lps training sdn bhd...
sengall otak juga...
mggu ni training tuk kerjaya skg..
lg sengall sbb aku "newbie"..
nak install pon kelam kabut..
lg..nak crite apa lg..
psl masa dpn...ada byk....
ada yg da hampir dkt tarikhnya..
tp aku x sedia apa2 lg...
klu ada duit dlm rm500++
mungkin aku order je...
mmg senang...
lg dlm hidup??
psl masa dpn hidup yg x nmpk mana jln skg ni...
td baru lps phone interview...
dr luar negara..
dan...mula2, soalan2 x sush sgt...
tp smpai satu part...
ayakkkkk!!!!...mmg kena..
i'm already dying inside outside now...
n…