Google+ Followers

My Luv

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, December 17, 2007

A Day at New School

sabtu (15122007)aritu...
aku g ke tmpt blajar yg baru..
pergi mendaftarkan diri...
dekat je....sgt dekat...x jauh mana pun..
emmm..samala tu maksudnye...'dekat"
dekat dgn tmpt tinggal skg...
dekat dihati...iye ke???

dulu2 prnh gak masuk U..
nih kali ke-3 mendaftar di U...
berbeza la jugak...wlaupon keadaan hampir sama..
ada kwn2 baru...x kenal maka x cinta...
eehhh...cinta=suke..

mmg idup ni best...
blaja pon mcm best...
kawen??? ehehee... best jugak kot..
:P nntilah....

Saturday, December 15, 2007

My Fairy Tales Story!!!

"enchanted"
ada satu mlm tu aku n my 'luv' g tgk cite ni..
mmg best seperti yg di 'war2'kan oleh kawan2...
cumilll n klaka...
chipsmunk yg kiut...
princess yg klaka...
mmg enjoyy...

uhuuhuuh
release tension skit... :D

Friday, December 14, 2007

60% = Nanako???


antara byk2 gmbo nih..
yg aku paling suke ialah si Nanako tuh...
ohohohoh...
besttttnyer bole seiras...
hahahahaa....
60% pon jadila...

Monday, December 10, 2007

KEMAS

bukan kisah pasal Tadika KEmas..
atau Ke-eMaSan..
tp hanyalah crite2 mengenai KEMas BarANg2...
sudah sampai masanya sebok mengEmas...
berKEmas...terKEmas...ada ke???
cume yang nyata...
hanya lg seminggu untuk berkEmAs..
barang2 dan juga segala khazanah dlm PC ni..

uhuhuhuhuhuh....
terasa SAYU la plak....

Sunday, December 02, 2007

Satu Tahun


Alhamdulilah...Satu Tahun...
Pelbagai Kenangan...
Alhamdulilah...Satu Tahun...
Pelbagai Keindahan...
Alhamdulilah..Satu Tahun...
Pelbagai Keadaan Kite Hadapi Bersama..
Alhamdulilah..Satu Tahun...
Telah Kite Lalui Dalam Cinta Ini...

Men'doa' Untuk Bersamamu Hingga Ke Akhirnya...
Amin..Insyallah...

Wednesday, November 28, 2007

Sayonara??


Venue: Madam Kwan's, KLCC
Date: 28th November 2007
Time: 12.05pm - 1.45pm
Objective: Farewell Lunch Party...
Target: SDV Team Members
Comment: Tq very much... :)

Tuesday, November 27, 2007

3K

3k
-Kenduri
-Kawan
-kawen

3k jugak nak kena cari..
sebelom berakhir disember..
3k jugak nak kena urus sebelom berakhir kerjaya nih..

apa itu 3k???
uhuhuhuhuuhuh

Monday, November 26, 2007

Notice


dengan kehadiran one (1) month notice since ari Jumaat tu..
mcm2 hal perlu disettlekan..
mcm2 urusan kerja kena kejar dateline...
mcm2 docs plak kena update..
mcm2 'farewell party' plak disajikan..

hehehehee..
ada perasaan best..
ada perasaan terharu..
ada perasaan sedey jugak..

sebulan je lagi....
uhuhuhuuhuhuh

Tuesday, November 20, 2007

Budak Kotak

chomelllllllllll x template baru???
hehehee...chomellllllllll kan?
kan2????

tgh sgt freeeeeeeee arini...
jdnye selain settle kan keje mengapdet dokumen..
apdet skali la belog n kulitnye..
ada wajah 'budak kotak' dan kawannye 'setapak'...

budak kotak yg kuning...
eeeeeeeeee...chomellllnye....
kan2???

Wednesday, November 14, 2007

Monday Nite...

masih dlm 'Monday'...
mlm tu masak megi kari...
yg dicampur2 dgn sayur, udang dan cili padi...
mmg sedap...kan2???

masih mlm dlm Monday...
lepas mkn megi masakan aku yg sedap tu..
aku idang plak geng2 kat umh tu dgn dessert..
huhuu...buah mangga india, jambu batu, jambu manis..
sedap2....

dan akhirnya bile tibe Tuesday...
perut aku yg jd mangsa...
sbb aku makan paling byk..
sbb aku yg hidang kot!..
sbb aku yg lupe...
(klu perut kosong..jgn trus makan megi..
bukan setakat megi...asam mangga pon telan...)

haish!!....saba la perut...
dah telan mcm2 ubat gastrik nih..
bertahan2......

Monday, November 12, 2007

Mood..Moody..Monday

mood pada satu ari tu adalah -ve
jadinya mmg akan dipanggil "moody"
dr mood yg -ve
diselubungi dunia "moody"..
akhirnye berlaku mcm2 sampai la 'Monday'...

salah aku ke???
ke mmg aku yg bersalah??
haishh...serba salah sungguh!!!

Tuesday, October 30, 2007

SeSawang

salam semua...
skali buka belog ni nmpk mcm ada sarang labah2 da..
hehehee...maaf semua...bzz sgt2...
nih br bermula memulakan rasa beraya...
hehehee...tp xdpt pon nak pegi mana2 open house lg..
huwaaaaaaaaaaa...sedihnyer...
okla...harap2 sawang yg ada ilang skit demi skit..
ehhehee....ada rasa nak boh gmbo kat sini...
wat2 kenangan..tp...xle nak upload lg..
saba le ye kawan2...
tungguuuuuuuuuu....

wassalam...

Wednesday, October 10, 2007

Salam Aidilfitri

Salam Aidilfitri
Maaf Zahir & Batin...


Wednesday, September 26, 2007

Ramadhan Ini v.1.2

Alhamdulilah
Masih kite dalam Ramadhan ini..
Masih kite mampu mengerjakan ibadah puasa
Masih kite mampu bertarawikh malam
Masih kite mendapat kurniaanNya..

Alhamdulilah...
walau kepenatan sedikit tahun ni...
walau setiap tahun berbeza2
tempat aku berada sepanjg hari berpuasa..
2005 di Megan Avenue
2006 di Menara Naluri
2007 di MTDC
walau pon suasana berbeza...
walau pon ke'sengalan berbeza...


namun nikmat bebuka masih terasa...
Alhamdulilah...

Monday, September 24, 2007

Ramadhan Ini v1.1

salam smua...
dah 12 hari kite berpuasa...
dan alhamdulilah dah 6 hari aku berpuasa..
smlm aku dpt berite menyedihkan..
tentang kakak Ngah aku...
emm...aku doakan dia slmt..
dan bersabar byk2...
Segala itu adalah urusanNYa...
Moga ada yg terbaik dr setiap yg berlaku itu..

masih dlm Ramadhan Ini...

Monday, September 17, 2007

Ramadhan Ini

Seketika dalam ramadhan
seketika mengenang masa yg dah berlalu
seketika memikirkan masa hadapan

hampir dua tahun hidup keluarga aku berubah..
hampir setahun juga hidup aku berubah..
menerima kenyataan
mengenali dia
memahami kehidupan
mengerti kesakitan
menghargai kehadiran

Alhamdulilah...
moge2 ramadhan 1428 ini lebih bermakna
InsyAllah...

Thursday, September 13, 2007

Monday, September 10, 2007

Wanita Yang Kau Pilih


Malam selalu panjang
Di waktu aku merindukanmu
Kau bisa menjaga aku
Hingga diriku merasa teduh

Aku seperti kamu
Menginginkan dan memerlukanmu
Karena kita tak mampu
untuk Selalu pergi menjauh

Kau jadikan aku ini
Wanita yang kau pilih
Untuk jadi kekasihmu
Dan kau pun tlah aku minta
Setia sepertiku
hingga waktunya tiba

Aku percaya penuh
Kau kan buatku bahagia
Karna cinta tercipta
Datangnya dari dalam hatiku

Kau jadikan aku ini
Wanita yang kau pilih
Untuk jadi kekasihmu
Dan kau pun tlah aku minta
Setia sepertiku

by : Rossa

Friday, August 31, 2007

Pesanan Ku

Tolong sampaikan pada si dia…
Tolong beritahu si dia, aku ada pesanan buatnya..
Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..
Tolong beritahu si dia, cinta manusia
bakal membuatnya alpa..

Tolong nasihati si dia, jgn menyintaiku
lbh dr dia menyintai Yang Maha Esa..
Tolong nasihati si dia, jgn mengingatiku
lbh dr dia mengingati Yang Maha Kuasa..
Tolong nasihati si dia, jgn mendoakanku
lbh dr dia mendoakan ibu bapanya..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan
Allah krn di situ ada syurga..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan
ibu bapanya krn di telapak itu syurganya..
Tolong ingatkan si dia, aku terpikat
kerana imannya bukan rupa..
Tolong ingatkan si dia, aku lebih
cintakan zuhudnya bukan harta..
Tolong ingatkan si dia, aku kasihinya
kerana santunnya..

Tolong tegur si dia, bila dia mula
mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam
dalam angan-angannya..
Tolong tegur si dia, andai nafsu
mengawal fikirannya..

Tolong sedarkan si dia, aku milik Yang Maha Esa..
Tolong sedarkan si dia, aku masih milik keluarga..
Tolong sedarkan si dia, tanggungjawabnya
besar kepada keluarganya..

Tolong sabarkan si dia, usah ucap cinta
di kala cita-cita belum terlaksana..
Tolong sabarkan si dia, andai diri ini
enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..
Tolong sabarkan si dia, bila jarak
mejadi penyebab bertambah rindunya..

Tolong pesan padanya, aku tidak mahu
menjadi fitnah besar kepadanya..
Tolong pesan padanya, aku tak mahu
menjadi punca kegagalannya..
Tolong pesan padanya, aku membiarkan
Yang Esa menjaga dirinya..

Tolong khabarkan pada si dia, aku tidak
mahu melekakan dia..
Tolong khabarkan pada si dia, aku mahu
dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..
Tolong khabarkan pada si dia, jadilah
penyokong dalam kejayaanku..

Tolong sampaikan pada si dia, aku
mendambakan cinta suci yang terjaga..
Tolong sampaikan pada si dia, cinta
kerana Allah tidak ternilai harganya..
Tolong sampaikan pada si dia, hubungan
ini terjaga selagi dia menjaga hubungan
dengan Yang Maha Kuasa..
Tolong sampaikan kepada si dia kerana
aku tidak mampu memberitahunya sendiri...

Hanya engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia..
Moga pesananku sampai padanya walau aku
sendiri tidak mengetahui siapa dan dimana si dia..

Moga dia seekor lebah yang sentiasa
memuji keagungan Yang Maha Kuasa
memasuki taman larangan dengan sopan santunnya
dan bertemu mawar berduri yang terjaga oleh tuannya..

Simpanlah pesanan ku ini sehingga engkau
bertemu diriku suatu hari nanti...

Tuesday, August 14, 2007

Bilang

dr satu iklan tu..
"nnti aku bilang sama mak aku.."
"bilang la..."
"1...2...3...4.."
"cepat skit la...bla2.."


mmg comelll...
tp aku plak skg pon asyik membilang..
hehehe...
byk jugak nak kena bilang..
bilang bape ari lagi..
bilang bape byk wang dah dilaburkan..
bilang byk mana lagi nak melabur..
uhuhuhuh..
maseh membilang...
jenuh jugak rupenye nak kenduri ni..
uhuhu..letih dah...
sekian la...
wassalam...

p/s: cun x template baru ni??
tgh xde idea laaa...

Tuesday, August 07, 2007

RENUNGAN : Berhentilah Jadi Gelas

Seorang guru sufi mendatangi seorang muridnya ketika wajahnya
belakangan ini selalu tampak murung.

"Kenapa kau selalu murung, nak? Bukankah banyak hal yang indah di
dunia ini? Ke mana perginya wajah bersyukurmu?" sang Guru bertanya.

"Guru, belakangan ini hidup saya penuh masalah. Sulit bagi saya untuk
tersenyum. Masalah datang seperti tak ada habis-habisnya," jawab sang
murid muda.

Sang Guru terkekeh. "Nak, ambil segelas air dan dua genggam garam.
Bawalah kemari. Biar kuperbaiki suasana hatimu itu."
Si murid pun beranjak pelan tanpa semangat. Ia laksanakan permintaan
gurunya itu, lalu kembali lagi membawa gelas dan garam sebagaimana
yang diminta.

"Coba ambil segenggam garam, dan masukkan ke segelas air itu," kata
Sang Guru. "Setelah itu coba kau minum airnya sedikit."
Si murid pun melakukannya. Wajahnya kini meringis karena meminum air
asin.

"Bagaimana rasanya?" tanya Sang Guru.

"Asin, dan perutku jadi mual," jawab si murid dengan wajah yang masih
meringis.

Sang Guru terkekeh-kekeh melihat wajah muridnya yang meringis
keasinan.

"Sekarang kau ikut aku." Sang Guru membawa muridnya ke danau di dekat
tempat mereka. "Ambil garam yang tersisa, dan tebarkan ke danau."
Si murid menebarkan segenggam garam yang tersisa ke danau, tanpa
bicara. Rasa asin di mulutnya belum hilang. Ia ingin meludahkan rasa
asin dari mulutnya, tapi tak dilakukannya. Rasanya tak sopan meludah
di hadapan mursyid, begitu pikirnya.

"Sekarang, coba kau minum air danau itu," kata Sang Guru sambil
mencari batu yang cukup datar untuk didudukinya, tepat di pinggir
danau.

Si murid menangkupkan kedua tangannya, mengambil air danau, dan
membawanya ke mulutnya lalu meneguknya. Ketika air danau yang dingin
dan segar mengalir di tenggorokannya, Sang Guru bertanya
kepadanya, "Bagaimana rasanya?"

"Segar, segar sekali," kata si murid sambil mengelap bibirnya dengan
punggung tangannya. Tentu saja, danau ini berasal dari aliran sumber
air di atas sana. Dan airnya mengalir menjadi sungai kecil di bawah.
Dan sudah pasti, air danau ini juga menghilangkan rasa asin yang
tersisa di mulutnya.

"Terasakah rasa garam yang kau tebarkan tadi?"

"Tidak sama sekali," kata si murid sambil mengambil air dan
meminumnya lagi. Sang Guru hanya tersenyum memperhatikannya,
membiarkan muridnya itu meminum air danau sampai puas.

"Nak," kata Sang Guru setelah muridnya selesai minum. "Segala masalah
dalam hidup itu seperti segenggam garam. Tidak kurang, tidak lebih.
Hanya segenggam garam. Banyaknya masalah dan penderitaan yang harus
kau alami sepanjang kehidupanmu itu sudah dikadar oleh Allah, sesuai
untuk dirimu. Jumlahnya tetap, segitu-segitu saja, tidak berkurang
dan tidak bertambah. Setiap manusia yang lahir ke dunia ini pun
demikian. Tidak ada satu pun manusia, walaupun dia seorang Nabi, yang
bebas dari penderitaan dan masalah."

Si murid terdiam, mendengarkan.

"Tapi Nak, rasa `asin' dari penderitaan yang dialami itu sangat
tergantung dari besarnya 'qalbu'(hati) yang menampungnya. Jadi Nak,
supaya tidak merasa menderita, berhentilah jadi gelas. Jadikan qalbu
dalam dadamu itu jadi sebesar danau."

bagus crite ni...

dlm keadaan kite menghadapi pelbagai masalah..
mmg kite slalu bepikiran negatif, senpit, dan marah2 je..
tp smua tu akan lebih menambahkan kesakitan dr masalah tu...
nasihat ini utk aku dan smua juga...
moga2 kite sntiasa bejya menghadapi smua masalah dgn lapang hati
seluas danau itu...
InsyAllah...

Friday, August 03, 2007

4 Ogos la...

BS Gath Ogos
cun plak kad ni..
dgn ros kaler biru...
hasil design cekdu...
tp aku xdpt pon nak gie...
uhuhuhuhuuhh
salam birusss la smua...

Wednesday, August 01, 2007

i'm lost in d middle of ????

salam back..
sungguh lama x mengisi disini..
arini da betuka bulan rupenyer...
1 ogos...uhuhuhuh...
ada apa dgn ogos...
mcm2 kot...
pale otak da pening..sengalll..
xtau nak urus yg mana skg..
emmm...mmg lost da skg...
huwaaaaaa....
ada 2 gathering this weekend..
tp satu pon x bole nak join...
sengalll je rasa...
huwaaaaa...dah la..
aku da mmg "lost" skg ni...
nak balik da...
da~~~

Tuesday, July 24, 2007

Thursday, July 19, 2007

Think of These

Perkara yang Membuat Kita Susah

Terdapat beberapa perkara yang mempunyai kaitan dengan kesusahan atau secara lebih khusus sebagai penyebab ditimpa kesusahan dan penderitaanyang mana pada kebiasaannya kita mengambil ringan tentang perkara tersebut. Dalam kitab Al-Barakah fi Fadhl lis Sa'yi Wal Harakah yang disusun oleh Abi abdillah Muhammad bin Abdul Rahman Al-Habsyi telah diterangkan perkara yang mempunyai hubung kait dengan kesusahan seseorang.

1. tidak sembahyang atau solat.
2. tidak membaca Bismillah ketika hendak makan.
3. makan atas pinggan yang terbalik.
4. memakai kasut atau sandal memulakan sebelah kiri.
5. menganggap ringan apa2 yang terjatuh dalam hidangan makanan.
6. berwuduk' di tempat buang air besar atau air kecil.
7. suka bersandar pada pintu rumah.
8. suka duduk di atas tangga.
9. membiasakan diri mencuci tangan di dalam pinggan selepas makan.
10. membasuh tangan dengan tanah atau bekas tepung.
11. tidak membersihkan rumah.
12. membuang sampah atau menyapu dengan kain.
13. suka membersihkan rumah pada waktu malam.
14. suka tidur di atas muka.
15. membakar kulit bawang.
16. menjahit baju yang sedang dipakai.
17. mengelap muka dengan baju.
18. berdiri sambil bercekak pinggang.
19. tidur tidak memakai baju.
20. makan sebelum mandi hadas.
21. tergesa-gesa keluar dari masjid selepas menunaikan solat subuh.
22. pergi ke pasar sebelum matahari terbit.
23. lambat pulang dari masjid.
24. doakan perkara yang tidak baik terhadap ibubapa dan anak-anak.
25. kebiasaan tidak menutup makan yang dihidangkan.
26. suka memadam pelita dengan nafas.
27. membuang kutu kepala dalam keadaan hidup.
28. membasuh kaki dengan tangan kanan.
29. membuang air kecil pada air yang mengalir.
30. memakai seluar sambil berdiri.
31. memakai serban sambil duduk.
32. mandi junub di tempat buang air atau tempat najis.
33. makan dengan menggunakan dua jari.
34. berjalan di antara kambing.
35. berjalan di antara dua perempuan.
36. suka mempermainkan janggut.
37. suka meletakkan jari jemari tangan pada bahagian lutut.
38. meletakkan tapak tangan pada hidung.
39. suka menggigit kuku dengan mulut.
40. mendedahkan aurat di bawah sinaran matahari dan bulan.
41. mengadap kiblat ketika membuang air besar atau air kecil.
42. menguap ketika solat.
43. meludah di tempat buang air besar atau air kecil.

Monday, July 16, 2007

keTenakkan Tekanan

salam ketat smua..
mmg lama x update..
tuk yg rajen jenguk ke sini..
minta maaf....
seketat hidup duniawi..
rasanya ketat lg nak menyusun aktiviti harian skg...
ada mcm2 kena diper"urus"kan
setiapnya urusan2 yg menyengallkan...
rsnya dlm membebel mcm ni ilg kot sawang2 yg ada..
hehehheee...
esok korg baca xdela sawang da tuk buln july ni..
july?? uhuhuh...1 rejab kan arini..
terlepas lg nak berpuasa...
gara2 byk sgt duniawinya...
dah 2 mggu berterusan..
mggu lps training sdn bhd...
sengall otak juga...
mggu ni training tuk kerjaya skg..
lg sengall sbb aku "newbie"..
nak install pon kelam kabut..
lg..nak crite apa lg..
psl masa dpn...ada byk....
ada yg da hampir dkt tarikhnya..
tp aku x sedia apa2 lg...
klu ada duit dlm rm500++
mungkin aku order je...
mmg senang...
lg dlm hidup??
psl masa dpn hidup yg x nmpk mana jln skg ni...
td baru lps phone interview...
dr luar negara..
dan...mula2, soalan2 x sush sgt...
tp smpai satu part...
ayakkkkk!!!!...mmg kena..
i'm already dying inside outside now...
noktah la untuk itu...
uhuhuh...ada mcm2 perasaan skg...
klu aku bebel lg..mau full satu page blog ni..
so...ada masa...ada la bebel lg..
tggu jela....
salam ketat skali lagi....

Thursday, June 28, 2007

Dan pasti

mencari kepastian dlm beberapa ari ni
byk yg memerlukan kerahan tenaga,
pengaliran otak, susunan pemikiran,
ketajaman akal dan perasaan...

dalam mencari kepastian lagi
dan pasti akan ditemui nnti..

teruskan usaha
dan pasti ada jawapannya...
InsyAllah

Monday, June 18, 2007

kesakitan itu..

dah hampir smggu atau dua mggu lebeh..
hidup tunggang langgang..
nak mengeja pon kdg2 salah..
pemikiran pon huru hara..
pemandangan pon kabur2...
itu dikatakan kesakitan yg singkat..
tp mmg meletihkan...
sampaila arini...ada lg kesakitan kepala
yg da mmg sengall bermggu2...
uhuuhh..sabarlah....
harap2 esok lebeh cerah dan bersinar..
"lama x tgk mentari pg"....hehhee...
kena bgn awl cmni...
emm...sakit yg singkat mmg sakit..
td plak aku gie klinik...
utk sakit yg da lama..
tp x baek2...harap2 sembuh la slps ni..
insyallah...tp sakit tu x sakit sgt...
sbb tu aku biarkan je kot...
nape la mls sgt skg..
nape la tenaknyer otak skg..
uhuhuuhh..
itujela crite arini..
~~~moge2 esok lebeh bermakna....
~~~wassalam....

Tuesday, June 12, 2007

architecture

dlm kekosongan poket, minda dan sedikit jiwa...
byk hal yg perlu disettle kan...
jdnya smua proses idup itu perlu di "architecture" kan

jdnye begini la rupe architecture idup aku
yg agak berselirat skg ni..
uhuhuhuh..
ada sapa2 dpt tafsir ke??
ataupun memahami situasinya??
ehehhehe


Tuesday, June 05, 2007

A Puro Dolor

salam smua...
dlm ke'June' an nie
ntah kenapa
mcm best layan lagu2 dr Son By Four nie..
meh layan lagi...

I'm sorry I didn't mean to call you
but I couldn't fight it
I guess I was weak and couldn't even hide it
and so I surrender just to hear your voice....

I know how many times I said I'm gonna to live with out you
and maybe someone else is standing there beside you
but there's something baby that you need to know
that deep inside me I feel like I'm dying
I have to see you it's all that I'm asking.

Baby, give me back my fantasies
the courage that I need to live
the air that I breathe
Living without you, my world becomes so empty
my day's are so cold and lonely
and each night I taste
the purest of pain.

I wish I could tell you I'm feeling better every day
that it didn't hurt me when you walked away
but to tell you the truth I can't find my way
and deep inside me I feel like I'm dying
I have to see you it's all that I'm asking.
Baby, give me back...
by: Son By Four - Purest of Pain



Wednesday, May 30, 2007

Malacca Vacation

date: 26 - 27 May 2007
time: 7:30am, 26-5-07 (at ampang point, kl)
until 7:30pm, 27-5-07 (at MDc, Taman Buaya, Melaka)
venue: Melaka (EDI-Durian Tunggal, Sof's house-Bukit Piatu, Bandar Melaka)
members: me, Kb, shida, kirsten, (+ sof)
reasons: 1- cbner's long lost friends gathering (lebeh 5 taon x jumpa..)
2- kenduri pertunangan sof...(darah manis da skg :D)
3- cuci2 mata di mlaka...(tuka mood sket..)
4- menghabeskan sisa2 duet...(sblom kuakan duet gaji)
-makan2 besar di Umbai=medan ikan bakar terapung
5- utk menambahkan kerinduan kot...(lg jauh lg rindu...)

-end of story-

Wednesday, May 23, 2007

makan2...

scene 1
mkn2 di satu tempat yg biasa ditemui di bandar2 besar..
bandar2 kecil...pekan2 besar...pekan2 kecil..
kali ni makan dlm suasana kampung...
KFC...aktiviti berjumpa kawan2...
sangat best....hampir setahun lebih x jumpa..
tp yg paling besh..
klu dulu2..jumpa2 mesti makan KFC kat KL..
tetiba kali ni, makan KFC kat kawasan kg aku..
ehehehe..sgt menarik...

scene 2
mkn2 juga...disatu tmpt...
yg dulu2...tiap2 kali balik skolah konfem lalu dpn tu..
tp aritu dpt merasa mkn buffet yg lazat2 dr tmpt tu...
klu bukn sbb nak kontrol perut dan otak..
konfem da mkn 2-3 pinggan yg berlainan isi dlmnye...
tp aritu pegi situ sbb kena isi otak lebeh dr perut...
makanye kena la kontrol mkn...
tp..yg nak dicritekan...ialah psl kawasan luar tmpt tu...
lain benar da suasana luar disekeliling tmpt tu..
tringt zaman2 skolah...tringin nak masuk HARD ROCK CAFE tu..
kekekee...ntah apa yg ada ntah..
tp rsnye lebeh baek tringin g tmpt lain...
g mana2 tmpt mkn yg lg best dan murah...
tp mkn di CONCORDE HOTEL aritu mmg menarik...

Wednesday, May 16, 2007

angka2 itu

hidup skg dipenuhi dgn angka2 itu...
nombor2 dan statistik...
dgn tiga titik perpuluhan..
disumbat dlm program microsoft excel...
berlapis2 barisnya...
nilai yg tinggi perlu dimerahkan...
ohoohh..sengalll dan tenak...
papepon keje perlu diteruskan
wlpon kena mengadap angka2 itu dlm tiga titik perpuluhan..
dan sememangnyer dalam pukul 4pm mata akan jadi berpinar2...

mcmane nak betahan menghadap angka2 nie ehh???
(soalan tuk Akak Pu3 n DZ...) :D

Thursday, May 10, 2007

what i've done???

banyak perkara..banyak keadaan yg da belaku..
dan pastinya telah berlalu..
jadinya semua itu pengalaman..
semua itu kenyataan...
semua itu kehidupan...
dalam kesabaran..
dalam kesibukan duniawi..
dalam ketenakan pemikiran..
perlu menghadapi..
perlu dilalui..
perlu didaki..
perlu berusaha..
dan juga adakalanya sesuatu itu
memerlukan kejayaan...

scene1:
--------
kata2 diri
~"byk lg yg perlu dilakukan..semuanya kena step by step"

kata2 mak ayah
~"pergi jela...jauh mana pun..."
~"betul ke nak pegi?? nnti mak nangis ari2..."

kata2 dia
~"nnti jgn lupe ym kite ye....hehehe..."
~"nnti nak bear besar la..."

kata2 mereka
~"pegijela...peluang bukan dtg berkali2..."
~"pegila...bole nnti aku jenguk2 ko kat sana..."
~"pegi la...da ada peluang..."
~"bagusla...dpt peluang tu....jgn cr org lain da la.."
~"rezeki tu....kat sana lagi bagus..."
~"bla..bla...bla..."

moral: berusaha sehingga berjaya...lif kejayaan jarang ada...
slalunya kite tetap terpaksa mendaki tangga...untuk berjaya...
sekian...

scene2:
---------
aku: da lama x hidup tnpa hphone...
aku: rs sgt janggal la...
aku: nak stat tido..terpiki2 nak set alarm..
terpiki2 takut x bangun pagi...
aku: ahhh..dedulu bole je...
aku: skali skala...apa salahnye...
idup jauh dr gangguan komunikasi..
aku: hehehhee...test lg sehari la...
aku: so...don't call me rite now!! thnx!!

moral: nih monolog aku mlm td...pg td..
dan juga untuk esok...adakala bile slalu mudah dlm hidup..
kite terlupe dahulu pernh ada kepayahan..
atau mungkin org lain juga

ada kepayahan mereka...


Tuesday, April 24, 2007

selaut pemikiran segunung tawaran

seluas laut aku dah berpikir...
utk menghadapi setinggi gunung tawaran yg ada...
pening...sengalll...sedey..
menghitung brape tajam liku jalanan..
menghitung brape tebal ketahanan..
menghitung brape dalam kesanggupan..
dan masih menghitung...

Wednesday, April 18, 2007

dunia hijau

You're green, the color of growth and vigor.
Good-hearted and giving,
you have a knack for finding and bringing out the best in people.
Green is the most down-to-earth color in the spectrum — reliable and trustworthy.
People know they can count on you to be around in times of need,
since your concern for people is genuine and sincere.
You take pride in being a good friend.
For you, success is measured in terms of personal achievement and growth,
not by status or position.
Rare as emeralds, greens are wonderful, natural people.
It truly is your color!

----------------
tgh skodeng2 blog Tee...
terbuat lak test psl kaler neh...
hasilnya dpt kaler GREEN..
same ke mcm pesonaliti aku ehh???

Monday, April 16, 2007

Apa Arti Cinta??

thnx to Ieba yg kasi lagu neh..
sgt la mcm beshh bile dgr..
meh layan disini...
hehehhee...
menghilangkan segala sengalll pikiran..
sengalll perasaan...
sengalll perancangan...
layan jiwang jap ye :P
ehehe...

Wednesday, April 11, 2007

kenangan dan ketenangan

jeritan2 biasa di shoutbox...
"apdet! apdet! apdet!"
"ternak sawang ke??"
ehhehehhehe....
membuatkan seseorg tu berusaha mengapdet belognye..
wlaupon hanya copy-paste lagu..
mungkin org itu adalah aku..
aku yg dahulu la..
aku yg skg...
mungkin membebel mcm nih sahaja..
sudah 11 hari dlm buln april..
da genap 2 buln berumur suku abad...
ada byk pengalaman..
ada byk pemikiran..
ada byk perancangan..
ada byk kenangan...
tiba2 skg aku sedeh bile dgr lagu..
"kenangan terindah"...
aku xpasti kenapa..
tp aku berdoa utk terus tabah..
utk terus kuat...
utk tidak hilang smgt..
dan utk tidak hilang kepercayaan..
InsyAllah...
~tenang la hati...~

Friday, April 06, 2007

tag tig...

tag kali nieh dr belog kakak pu3
---------------------------------------------------
[x] I know how to make a pot of coffee.
[ ] I keep track of dates using a calendar.
[ ] I own more than one credit card.
[ ] I know how to change the oil in a car.
[x] I know how to do my own laundry.
[ ] I vote every election.
[x] I can cook for myself...
[ ] I think politics are exciting.
[ ] I balance my checkbook.
[x] My parents have better things to say than my friends.
Total: 4

[ ] I show up for school/college/work every day early.
[x] I always carry a pen in mypocket/purse.
[ ] I've never gotten a detention.
[x] I have never gotten completely trashed.
[ ] I have forgotten my own birthday at least once.
[x] I like to take walks by myself.
[ ] I've watched talk shows.
[x] I know what 'credibility' means without looking it up.
[ ]I drink coffee at least once a week.
Total: 4

[ ] I know how to do the dishes.
[x] I can count to 10 in another language.
[x] When I say I'm going to do something I do it...
[x] My parents trust me
[ ] I can mow the lawn.
[x] I can make adults laugh without being stupid.
[ ] I remember to water the plants.
[x] I study when I have to.
[x] I pay attention at school/college.
[x] I remember to feed my pets.
Total: 7

[x] I can spell 'experience' without looking it up
[x] I work out on a regular basis.
[x] I clean up my own mess.
[ ] The people at Starbucks know meby name.
[ ] My favorite kind of food is take out.
[x] I have gained weight since middle/high school.
[ ] The first thing I do when I wake up i get caffeine.
[x] I can go to the store without getting something I don't need.
[ ] I understand political jokes the first time they are said.
[x] I can type quickly.
Total:6

[ ] I have realized that the weather forecast changes every hour.
[ ] My only friends are from my place of employment.
[ ] I have been to a tupperware party.
[ ] I have realized that no one will take you seriously unless you are over the age of 25 and have a job.
[ ] I have more bills than I can pay.
[ ] All my friends are older than I am.
[x] I can say no to staying out all night.
[x] I use the internet every day.
[x] My wardrobe hasn't changed in awhile.
[x] I can read a book and actually finish it...
Total: 4

Add up all the numbers and repost this as:
"My marriage age is 25"
--------------------------------------
uhuhhuh....
da siap da...
skg berumur bape ye....
(gaya garu kpala...tgh piki umur...)
korg caye ke???
hehehehe...

Wednesday, April 04, 2007

tutup

-closed for today-
-decision made by : akma
-when : 4th April
-why : no reason
(nak berehat dr dunia blog utk smntara)
:D

Thursday, March 29, 2007

we' re...


"whatever i am facing
whatever mountains i have to scale
knowing u believe in me
makes me feel
i cannot fail"
~thanks~

Thursday, March 22, 2007

peratusan percutian

sehari lg untuk mggu ini...
semakin x saba menanti hujung mggu..
bole tido sepnjg ari...
bole berehat...
bole layan cd, dvd...
bole lepak2, jln2...
wlpon byk perkara dipikirkan..
untuk diusahakan hujung mggu neh...
tp...x pasti yg mana nak di buat...
=======================
checklist yg berputar2:
=======================
35% - balik kg....
45% - lepak kl...
20% - jln2 ke joho...
baki % - adala kekonfiusan nak kemana...
persoalannyer...ada ke lg baki %???
uhuhuhuuhh....

Tuesday, March 20, 2007

"Ti amo"

"We do not remember days,
we remember moments."
-Pavese, Cesare

Thursday, March 15, 2007

harga...

alhamdulilah...
apa yg diusahakan dah berjaya...
alhamdulilah...
apa yg diharapkan dah berhasil...
alhamdulilah...
atas pertemuan ini...
dan terima kasih "syg"
atas segalanya.....
~menghargai...
penghargaan...

Monday, March 05, 2007

one fine day....

ada satu cite korea yg bertajuk begini...
ada satu ari yg aku harap jd begini...
ada satu waktu yg aku rasa sgt beshh begini...
ada satu saat yg x kan dilupakan..
sbb "one fine day" sumtimes will coming to u...
insyAllah...

Thursday, March 01, 2007

"aneh"nyer aku...

1>>aku suke perkataan TIDO...kekekkee..atau lebeh tepat...
aku suke TIDO...atau lebeh hebat...aku sgt minat utk TIDO...
atau lebeh dasat aku kuat TIDO sebenarnyer....x caye???
da kenal caye la kot...apapon...TIDO mmg best...
lagi2 klu dpt TIDO yg sampai da xle nak TIDO lg...
itula aku...tp dlm ms skg neh..aku da kekurgn TIDO...
ntah bile bole sambung 'keanehan pertama neh'...

2>>aku slalu sopping tengah bulan...hehehe....nape??
taim org da hampir2 kering..taim tu la aku blnja sakan...
beshh kan...mmg besh...tp yg xbeshh sale slalu miss...
kekekeke...

3>>"who lets the dog out"...rsnyer gitu la kot lirik satu lagu neh...
lagu tuh glamer dolo2...tp aku x bape suke..sbb xde meaning sgt pon..
pastu...perkataan DOG tuh...pon aku x suke...takkk!!!...sebenarnye...
aku x suke ANJING...iyer..kenyataan tuh...fakta...hehehe....
sbbnyer???..ntah...aku lg rela kene marah ke...kena pukul ke..
kena bebel ke...dr kena geget ngan spesis neh...
x sanggupppppppppp...nampk telinga dia pon da cukup ngeri...

4>>lagi???ada lagi ke yg aneh??? aku suke membaca...
tp..byk2 menda bole baca...baca newspaper la slow sket...
sbb aku mcm sket alergik ngan paper newspaper tuh...
mesti lepas baca newspaper, hidung akan gatal2...
mmg mcm x sebulu ngan newspaper...skg da oke sket...
sbb bole baca online newspaper yg xde paper da...
beshhkan...ehehe..

5>>emm...aku kuat merajuk rupenyer...ekekee...sndri br tau...
korg x caye??? tp mmg fakta...aku neh kdg2 cepat moody...
series...mmg idup ikut mood la...suke ati la kan...
ekekekee....klu mood oke..kena marah cmne pon..kena buli cmne pon..
maseh boleh sengih sumbing je...tp klu mood -ve...
kem salam la aku nak bercakap, senyum, hatta betegur-sapa...
dan slalunya aku akan calm-down sndri...
mengikut masa, cuaca dan suhu dunia...
kekekeke....so...jgn wat aku bad mood sudahla...
hahahaha :P

6>>cukupla...aneh ke smua kat atas tuh...ntahla...
rsnyer aku xle seaneh mana...xde idea da nak cr fakta...
sekian jela....ehehehe....
tamat
...

nota kekal:
aku da sambung entry ari 27022007
sile2 la hayati...
so...next yg kena wat...
(sesapa la yg sudi...)
cth: bradermacho
lynessa
dazur
perindu
kak katt
ankel roden..
sudi ke????

Tuesday, February 27, 2007

demi smart tag 'aneh'

aku plan da mcm x nak mengapdet belog utk bln kedua neh...
tp..ada plak msg kat sblah tuh soh apdet!! apdet!!...da kena smart tag....
kekekee..apakebenda la smart tag tu?? bile masa plak aku lalu highway...
konfius34....so...aku selak2 la belog dorg yg da wat "smart tag" tuh...
dan...seikhlasnya aku memiki spnjg arini...apa la yg "aneh" psl aku...
jenuh rupenyer bile nak cite psl diri sndri neh...
sbb kite slalu cite psl org len je....ehehe...
antara yg enam dlm keanehan diri ialah:
.....................
.....................
.....................
.....................
.....................
.....................

nota smntara: 27022007
korg nak tau juga ke 6 keanehan tuh???
saba menunggu la ye...ehehe
arini xlrt nak truskan entry...
x sehat...smlm cuti...esok mcm nak mc..
so..bln3 nnti aku apdet.....sekian wslm...

Friday, February 23, 2007

Buat Aku Tersenyum ^-^

Datanglah sayang dan biarkan aku berbaring
Di pelukanmu,walaupun 'tuk sejenak
Usaplah dahiku dan kan kukatakan semua
Bilaku lelah tetaplah di sini
Jangan tinggalkan aku sendiri
Bilaku marah biarkan ku bersandar
Jangan kau pergi untuk menghindar
Rasakan resahku dan buat aku tersenyum
Dengan canda tawamu,walaupun tuk sekejap
Kar'na hanya engkaulah yang sangggup redakan aku
Kar'na engkaulah satu-satunya untukku
Dan pastikan kita selalu bersama
Kar'na dirimulah yang sanggup mengerti aku
Dalam susah maupun senang
Dapatkah engkau selalu menjagaku
Dan mampukah engkau mempertahankanku ...
by : Sheila on 7 - Buat Aku Tersenyum

salam jumaat...
lg semggu utk buln kedua ini...
tetiba saat2 ini suke dgr lagu nih...
mcm besh...hehehehhe....
byk yg da berlalu dan berlaku...
alhamdulilah..
masih disini..masih disisi...

Thursday, February 15, 2007

my fav cartoon character...



son goku in dragon ball..
smlm aku wat topik neh dlm klas PS aku..
cr byk la info konon...
tp bile stat becakap kat depan..
n pandang muke sorg2 klik yg ada..
trus gabra...trus lupe....
kekeke...
mmg jenuh nak jd best "public speaker" neh..
papepon utk entry neh aku nak ucap "thnx so much"
kat akak pu3 yg kasi idea...
n dorg2 yg tmbh idea sengalll kat aku..
hahaha...
wlaupon dlm emosi sengall...otak sengalll...
alhamdulilah korg maseh ada menambah sengalll..
hehehee...
n dlm klas smlm....br terpikir...
kdg2 watak katun yg kite tgk tu...
yg kite suke tgk tuh...
less or more mmg ada kaitan dgn diri kite...
so...apa kaitan Goku dgn aku???
klu la leh dpt HERO dlm idup ni yg mcm dia..
kekekekkeke...
(jgn mrh eh mr burger like face)...

Wednesday, February 14, 2007

all the love in the world

(Hey...)
Don't want to wake up alone anymore (more...)
Still believing you'll walk through my door~
All I need is to know it's for sure~
Then I'll give~ all the love in the world
I'm not looking for someone to talk to
I've got my friends, I'm more than okay
I've got more than a girl could wish for
I live my dreams, but it's not all they say
Still I believe
(I'm missing...)
I'm missing something real~
I need someone who really sees me~~
(Don't want to wake...)
Don't want to wake up alone anymore
Still believing you'll walk through my door
All I need is to know it's for sure
Then I'll give~ all the love in the world
I've often wondered, if love's an illusion
Just to get you through, the loneliest days
I can't criticize it, I had no hesitations
My imagination, just stole me away
(But still...)
But still I believe
(I'm missing...)
I'm missing something real
I need someone who really sees me~~
(Don't want to wake...)
Don't want to wake up alone anymore
Still believing you'll walk through my door
All I need is to know it's for sure
Then I'll give~ all the love in the world
Love's for a lifetime
Not for a moment
So how could i throw it away (yeah...)
I'm only human
And nights grow colder
With no one to love me that wa-a-ay (yea-ah)
I need someone who real-ly sees me
(Don't want to wake...)
And I won't wake up alone anymore
Still believing you'll walk through my door
You'll reach for me and I'll know it's for, sure
Then I'll give~ all the love in the world
Don't wanna wake up alone anymore (more...)
Still believing you'll walk through my door (door...)
Don't wanna wake up alone anymore...

~'All The Love In The World' lyrics by CORRS
salam kasih sayang buat semua...

Tuesday, February 13, 2007

Nuhl SarangHaGessuh Onjekajina

Zoo - Nul Sarang Ha Get Suh (Wedding Song)
===========================================
Nuhl SarangHaGessuh Onjekajina
I'll love you forever

Nuhl SarangHagessuh Jigeum EeSoonGanChuhRum
I'll love you like now

Ee Sehsang Geu NooGoo Boda, Nuhl Sarang Hagessuh
I'll love you more than anything

UhryuhOon Yegiro Nuh Eh HoGiShimeEul JaGeuKal SooDo Issuh
I could have you with hard words

GeuHeunHan YooEhRo Ee BamEul Bonel Soodo Issuh
I could just let this night pass by

Hajiman Naeh MaeumEul EejehNeun AhrajwosseuMyun Hae
But I want you to know my heart now

Ee Sehsang Keu NooGoo Boda, Nuhl Sarang HaGessuh
I'll love you more than anything

Nuhl SarangHaGessuh Jigeum EeSoonGanChuhRum
I'll love you like now

Ee Sehsang geu noogoo Boda, Nuhl Sarang Hagessuh
I'll love you more than anything

>>>From the album "Delightful Girl Choon Hyang OST"

Monday, February 12, 2007

Time Kaseh...

thnx to all yg wish for that day...
yg create virtual card neh...
yg wish dlm sms...
yg sudi call...
yg anta testi dlm frenster...
dan yg msg dlm YM...
thnx so much....luv u all guys.....


ku mohon panjang umur
n murah rezeki...
aminnn...

Thursday, February 08, 2007

antara hati dan rusuk...

klu nak cite psl jodoh dan rusuk...
bole baca disini>>brad...
kenyataannya...
sejauh mana kite temui pemilik rusuk ini...
sejauh mana hati mengenalinya...
sejauh mana jodoh itu akan ditemui...

apapon aku bersyukur...
moga2 dia adalah jodoh itu..
moga2 dia adalah pemilik rusuk ini...
moga2 hati benar mengenal pemiliknya...
aminn....

p/s:hanya luahan hati...kerna hati semakin rindu...
pedih juga rupenyer jd perindu neh...hehehe....
kena byk blaja
mengenai erti rindu....dgn CekDu

Wednesday, February 07, 2007

setelah 13 tahun

07022007
cantik tarikh tahun ni....
klu 13 tahun dulu, brape yer???
07021994
org kate kanak2 jd remaja apabila berumur 12 tahun ke atas..
mcm aku la kot...
da remaja skg rupenyer...
da akil baligh...ehehee...
kire da sekolah menengah....
tp...mmg da 13 tahun berlalu...
alhamdulilah....
kurniaan Allah maseh aku rs...
nikmat dan keindahan hidup maseh aku rs...
susah senang hidup maseh aku lalui...
dan alhamdulilah...
aku maseh dlm hidup yg bernafas sampai saat ini..

Wednesday, January 31, 2007

bulan yg kedua...

ada apa dgn bulan kedua?
ada apa dgn dua ini bulan??
ada apa dgn bulan dua???
byk urusan...
byk aktiviti...
byk impian...
byk angan2...
byk harapan...
byk keje kot...
byk duet???ehehe...
kekkeke...
kena ikat perut la kot...
apapapon truskan berusaha....
antara yg nyata dlm benar...
antara yg benar dlm nyata...
antara yg kadangkala terjadi juga...
"Cinta tak pernah berjanji bahawa apa yang kamu ingini akan menjadi realiti."
"Cinta kadang-kadang menjadi suatu kebetulan, lain yang dirancang lain pula jadinya."

Thursday, January 25, 2007

pembangunan diri..

wlaupon maseh belom berjaya menulis "wishlist"
tp semua menda da bekompol2 dlm kepala..
hehhe...semua padat sendat ketat dlm kepala neh...
kuikui...nnti free34 kena tulis gak dlm diari biru tuh..
nak tau apa kebenda tuh??
kekekek...buku diari dr tahun 2004...
x penuh lgsung...lapang je lagi muke2nyer...
sbb...mase tuh aku da mule behenti menulis..
sbb...aku da melupakn seseorg saat tu...
sbb...aku bzz sebenarnye...
sbb...byk la sebab lain....
tp...tiap2 tahun aku jenguk buku tuh..
lg2 taem sedeh2...bosan...
dan bile ada mood nak menulis...
jdnyer...pembangunan diri da bermula...
moge2 tabah..moge2 berjaya...moge2 bahagia..
InsyAllah..

Monday, January 22, 2007

menulis "wishing lists"

sebulan hampir berlalu...januari 2007
tiga hari berlalu...muharam 1428H
di mana aku???
bagaimananya my"wishing lists" utk tahun ini...
di manakah ia???
apakah ia???
byk....mgkin byk...
atau mmg byk...
akan di usahakan
menulisnya di dlm diari biru..
bukan..menyenaraikan...
bukan.. menetapkan...
bukan..melakukannya...
InsyAllah....

Friday, January 19, 2007

salam maal hijrah

azam tahun baru??
marila memulakan azam tahun baru..
tahun 1428H....
moga2 utk tahun kali ini
lebeh bermakna...lebeh berharga...
lebeh bahagia...lebeh berkat...
lebeh berusaha untuk berjaya...
sepanjng thn 1427H...
mcm2 yg da berlaku, dilakukan, melakukan
mcm2 pengalaman dihadapi, menghadapi...
mcm2 kenangan berlalu, dilalui, melalui,
dan mcm2 susah senang hidup..
suke duke hidup...dialami...
Alhamdulilah...
benarla pengalaman itu mendewasakan...
mematangkan...memberi pengajaran...
bg insan2 yg mahu berpikir...
Insyallah....

>>akan mula menulis dlm diari biru....
salam maal hijrah dan moga berjaya utk thn ini...
wassalam....

Tuesday, January 16, 2007

menatap "fireworks"

ada ritu tgk munge api...
besh sgt2....sbb da lama x tgk..
pastu...tiap2 mlm dgr munyi jer...
kekekekek....sabo2...
last2 dpt layan juga..
ehehh..wlaupon...tgk dlm ujan...
cobaan jer semua tuh...ehehe
papepon mmg besh...
x caya??? try la...

pesanan penaja: berhati2 ngan air hujn dan petir...

Friday, January 12, 2007

disini disisi

adakala berjanji itu mudah..
berkata2 itu juga mudah...
tapi benar melakukannya susah..
adakalanya kurang berjaya...
adakalanya masih belom sempurna...
begitu juga aku...
masih disisi disini.....

Thursday, January 11, 2007

berdiam diri atau mendiamkan diri?

baru2 nih ada mmber calll...
lame sepi?? soalan dia....
nak jawab cmne ehh...
ada byk hal sket....
sebenarnye??
susahla nak kaco2 org neh...
sndri pon byk urusan....
tp...baik mendiamkan diri jer...
so...bio la dia kate sepi dan berdiam diri...
betull ke camtuh??

Tuesday, January 09, 2007

dan bermula...

sebenarnyer bukan la satu permulaan...
tp mengakhirkan sesuatu...
dan memulakan sesuatu...

slmt bekeje dgn rajen...
azam 2007???
hanya diari biru sahaja yg mengerti...

Monday, January 08, 2007

memulakan permulaan...

salam tahun 2007....
dah 8 ari berlalu...
mcm2 da berlaku dan berlalu....
jnji apa yg diusahakan berbaloi...
bernilai dan bermakna...cukupla...

"ambil yg jernih...buang yg keruh"

mcm2 dlm 2006 jdkan kenangan...
jdkan ingatan...jdkan pengajaran...
jdkan smgt utk permulaan 2007...
Insyallah....