Skip to main content

Pesanan Ku

Tolong sampaikan pada si dia…
Tolong beritahu si dia, aku ada pesanan buatnya..
Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..
Tolong beritahu si dia, cinta manusia
bakal membuatnya alpa..

Tolong nasihati si dia, jgn menyintaiku
lbh dr dia menyintai Yang Maha Esa..
Tolong nasihati si dia, jgn mengingatiku
lbh dr dia mengingati Yang Maha Kuasa..
Tolong nasihati si dia, jgn mendoakanku
lbh dr dia mendoakan ibu bapanya..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan
Allah krn di situ ada syurga..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan
ibu bapanya krn di telapak itu syurganya..
Tolong ingatkan si dia, aku terpikat
kerana imannya bukan rupa..
Tolong ingatkan si dia, aku lebih
cintakan zuhudnya bukan harta..
Tolong ingatkan si dia, aku kasihinya
kerana santunnya..

Tolong tegur si dia, bila dia mula
mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam
dalam angan-angannya..
Tolong tegur si dia, andai nafsu
mengawal fikirannya..

Tolong sedarkan si dia, aku milik Yang Maha Esa..
Tolong sedarkan si dia, aku masih milik keluarga..
Tolong sedarkan si dia, tanggungjawabnya
besar kepada keluarganya..

Tolong sabarkan si dia, usah ucap cinta
di kala cita-cita belum terlaksana..
Tolong sabarkan si dia, andai diri ini
enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..
Tolong sabarkan si dia, bila jarak
mejadi penyebab bertambah rindunya..

Tolong pesan padanya, aku tidak mahu
menjadi fitnah besar kepadanya..
Tolong pesan padanya, aku tak mahu
menjadi punca kegagalannya..
Tolong pesan padanya, aku membiarkan
Yang Esa menjaga dirinya..

Tolong khabarkan pada si dia, aku tidak
mahu melekakan dia..
Tolong khabarkan pada si dia, aku mahu
dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..
Tolong khabarkan pada si dia, jadilah
penyokong dalam kejayaanku..

Tolong sampaikan pada si dia, aku
mendambakan cinta suci yang terjaga..
Tolong sampaikan pada si dia, cinta
kerana Allah tidak ternilai harganya..
Tolong sampaikan pada si dia, hubungan
ini terjaga selagi dia menjaga hubungan
dengan Yang Maha Kuasa..
Tolong sampaikan kepada si dia kerana
aku tidak mampu memberitahunya sendiri...

Hanya engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia..
Moga pesananku sampai padanya walau aku
sendiri tidak mengetahui siapa dan dimana si dia..

Moga dia seekor lebah yang sentiasa
memuji keagungan Yang Maha Kuasa
memasuki taman larangan dengan sopan santunnya
dan bertemu mawar berduri yang terjaga oleh tuannya..

Simpanlah pesanan ku ini sehingga engkau
bertemu diriku suatu hari nanti...

Comments

Popular posts from this blog

Welcome 2018 Welcome February 2 days more to go... "Happy birthday" for myself After 4 years w/o update... After so many things happened in my life...
New journey New status New life
Insyallah...Amin -akema-

A story in November

Ahaha..masih wujud lagi blog ni...
Klu baca kisah2 silam tuh best jugak..
So mcm biasa, kita shortlist perkara2 yang dah berlaku dan berlalu utk tahun 2014 nih

X sempat nak welcome 2014..
Lagi sebulan dah nak welcome 2015...
2014 aku simple jer kot
Yang paling besar kenangannya pd Jun-Jul..

Alhamdulilah...
Rezeki dari Allah dpt sampai ke Tanah Suci
Dapat menunaikan Umrah...
X dpt nak gmbarkan perasaan tu...
Hanya Allah swt sahaja yang tahu..
Alhamdulilah semuanya berjalan lancar..

4 hari berpuasa di Mekah..
Indah sangat...Alhamdulilah..
Moga2 ada rezeki untuk menunaikan Haji nnti..
Aminn..

September pulak...alhamdulilah
Dah masuk fasa belajar dengan gigihnya...
Sep-Oct mood memang swing skit..
Huru-hara jugak la life...Krisis aja dengan Mr Papa...
Harap2 aku tabahla 'berkayuh' utk PhD ni...
Aminn...

October - Happy Birthday utk My Boy...
4 tahun sudah...mcm2 ragam lah dia...
Sabar2....

Okla...tunggu plak hot issue tahun depan yer...
(mood update blog setahun skali - jimat!!)


Welcome 2013....

posted from Bloggeroid