Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2006

pilih

pilihan terpilih memilih dipilih
mana yg korg akan pilih??

mengikut pilihan?
jd yg terpilih?
atau terus memilih?
mungkin juga bukan dipilih?

walau apa yg dipikir dlm hati...
itu sebenarnyer pilihan kite..
benar ke?
benar ke pilihan itu??
mngkin byk faktor lain lagi..
tp...andai nyata telah ada pilihan dan mungkin jd seorang yg dipilih...
usah la terlalu memilih...agar tidak jd yg tidak dipilih..
namun...mmg sukar mencari pilihan sebenarnyer...

perasan ke perasaan???

perasan ke perasaan??? ntahla... klu perasan...dipanggil seronok la kot..dlm erti kate riak...hahahah.. tp klu perasaan...dipanggil suke....dipanggil gembira dan menerima seadanya... phm ke???
ntahla... byk sket menda da settle skg nih...espcly psl keje... seronoknyerrrr....ehh...mcm riak jer...iye ke???
ntahla... byk lg menda nak kena urus...kdg2 mcm x ter urus pon iye... buat dia yg disana..lagila...mcm2 nak kena uruskan.... papepon...."teruskan usaha!!!"~alwiz be there 4u....
perasan ke perasaan?? ntahla...len kali la cite lagi....

sesaket perut vs sebengong kpala

ada kaitan rupenyer..
bile perut x stabill..
pemikiran dlm kpala pon jd kelam kabut..
sampai mcm lupe tarikh..lupe hari...
lain patut dibuat..lain yg aku buat...
setuju2...
mcm mak pernah bilang...
"ala...luke sket je...jauh dr perut..."
mknenyer...klu luke tu kat perut...konfem parah saket tuh...
skg br paham....

azan dan kematian

Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa dan waktunya yang tidak kita
ketahui. Cuba kita amati. Mengapa kebanyakan orang yg nazak, hampir
ajal tidak dapat berkata apa-apa.. lidahnya kelu, keras dan hanya mimik
mukanya yang menahan kesakitan 'sakaratul maut'.

Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud:
"Hendaklah kamu mendiamkan diri ketika azan,
jika tidak Allah akan kelukan lidahnya ketika maut menghampirinya."

Ini jelas menunjukkan, kita disarankan agar mendiamkan diri,
jangan berkata apa-apa pun semasa azan berkumandang.
Sebagai orang beragama Islam kita wajib menghormati azan.
Banyak fadhilatnya. Jika lagu kebangsaan kita diajar agar berdiri tegak dan diamkan diri.
Mengapa ketika azan kita tidak boleh mendiamkan diri?
Lantas sesiapa yang berkata-kata ketika azan, Allah akan kelukan lidahnya ketika
nazak. Kita takut dengan kelunya lidah kita semasa ajal hampir tiba maka
kita tidak dapat mengucap kalimah "Lailahaillallah.." yang mana sesiapa
yang dapat mengucapkan k…

hati...secebis atau semua?

Apa ni? Ini adalah hati. Hati aku.
Hati kau? Hmm.. kenapa kau sudi kasi kat aku?
Sebab kau dah jadik sebahagian dari aku.
Kau lebih dari seorang kawan.Terima kasih.... ianya bererti.
Aku terlalu menghargainya.Oh ye ke... tapi maaf.Untuk apa?
Sebab, hati tu aku tak beri sepenuhnya.
Cuma sebahagian saja...Maksud kau? Aku pernah beri hati aku kat orang lain juga.
Dan aku tak pernah beri kesemuanya.Aku takut aku tiada hati untuk diri aku sendiri.
Mungkin aku takut,hati itu tidak akan dijaga dengan sebaik-baiknya.
Ianya bukan seperti barangan lain seperti duit, permata dan sebagainya.
Hati ini penuh mistik, ada keajaiban yang tersendiri.
Mistik? Kelakar bunyinya...Mungkin kelakar. Tapi itu realitinya.
Ia juga berubah mengikut rentak hidup engkau.
Rentak perasaan orang yang aku beri. Jika dia betul-betul ikhlas,
hati ini akan indah dan bersinar.Tapi, jika dia mempersia-siakannya, hati ini akan malap.
Mungkin akan terus mati untuknya.Ianya bukan satu benda yang percuma.
Hati ini diberi hanya kepada insan ya…

diskas...

diskas..
org kate berbincang...
mybe itu cara yg lebeh baek..
sedaya upaya pon kena diskas baek2..
terutama tntg perkara idup...
terutama tntg sesuatu yg perlu diatasi bersama...
papepon...
thnx for believing me..
thnx for trusting me...
thnx for discussing wit me...
n thnx for being there for me....

sometimes..
we need others
to speak on..
to hear on..
to hold on..
and to be beside..

time n action...

~to have a friend, be a friend~
===============================

life aku mcm biasa...
cume mcm ada sorg akak tuh kate...
keje smakin lebat....
means bz...
kire otak pon makin lebat bepiki..
so...hope...duet pon akan lebat nnti..
hehehehhe...
lain2 hal...byk hal sbnrnyer...
tapi...ada yg patut aku PAUSE..
ada yg perlu PLAY....
ada yg kena STOP...
n mybe ada yg mesti REWIND...
dan juga FORWARD...
so...hal2 tersebut akan jd "media player" dlm idup...

smile...

Joesong-hamnida
-mohon maaf-
Gamsahamnida
-time kaseh-

"Jgn pernah putus asa,
klu x nak bersalah pada diri sendiri"

-ve vs +ve

penat..letih..saket..tensen..pedeh..sedeh..
-ve feelings...
mmg la...mmg aku...
mmg tgh sedehpenatletihtensen...
cukopppla...
aku nak cr simerah...wat penghibur..
aku nak cr masa utk bepiki..
aku nak cr waktu utk +ve feelings..
aku nak cr keadaaan tuk delete -ve2 tuh..
-out-

all d best...

all d best for u....

"The past cannot be changed,
the future is still in your power"

- Hugh White -