Google+ Followers

My Luv

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, November 30, 2006

pilih

pilihan terpilih memilih dipilih
mana yg korg akan pilih??

mengikut pilihan?
jd yg terpilih?
atau terus memilih?
mungkin juga bukan dipilih?

walau apa yg dipikir dlm hati...
itu sebenarnyer pilihan kite..
benar ke?
benar ke pilihan itu??
mngkin byk faktor lain lagi..
tp...andai nyata telah ada pilihan dan mungkin jd seorang yg dipilih...
usah la terlalu memilih...agar tidak jd yg tidak dipilih..
namun...mmg sukar mencari pilihan sebenarnyer...

Wednesday, November 29, 2006

perasan ke perasaan???

perasan ke perasaan??? ntahla...
klu perasan...dipanggil seronok la kot..dlm erti kate riak...hahahah..
tp klu perasaan...dipanggil suke....dipanggil gembira dan menerima seadanya...
phm ke???
ntahla...
byk sket menda da settle skg nih...espcly psl keje...
seronoknyerrrr....ehh...mcm riak jer...iye ke???
ntahla...
byk lg menda nak kena urus...kdg2 mcm x ter urus pon iye...
buat dia yg disana..lagila...mcm2 nak kena uruskan....
papepon...."teruskan usaha!!!"~alwiz be there 4u....

perasan ke perasaan??
ntahla...len kali la cite lagi....

Friday, November 24, 2006

sesaket perut vs sebengong kpala

ada kaitan rupenyer..
bile perut x stabill..
pemikiran dlm kpala pon jd kelam kabut..
sampai mcm lupe tarikh..lupe hari...
lain patut dibuat..lain yg aku buat...
setuju2...
mcm mak pernah bilang...
"ala...luke sket je...jauh dr perut..."
mknenyer...klu luke tu kat perut...konfem parah saket tuh...
skg br paham....

Tuesday, November 21, 2006

azan dan kematian

Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa dan waktunya yang tidak kita
ketahui. Cuba kita amati. Mengapa kebanyakan orang yg nazak, hampir
ajal tidak dapat berkata apa-apa.. lidahnya kelu, keras dan hanya mimik
mukanya yang menahan kesakitan 'sakaratul maut'.

Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud:
"Hendaklah kamu mendiamkan diri ketika azan,
jika tidak Allah akan kelukan lidahnya ketika maut menghampirinya."

Ini jelas menunjukkan, kita disarankan agar mendiamkan diri,
jangan berkata apa-apa pun semasa azan berkumandang.
Sebagai orang beragama Islam kita wajib menghormati azan.
Banyak fadhilatnya. Jika lagu kebangsaan kita diajar agar berdiri tegak dan diamkan diri.
Mengapa ketika azan kita tidak boleh mendiamkan diri?
Lantas sesiapa yang berkata-kata ketika azan, Allah akan kelukan lidahnya ketika
nazak. Kita takut dengan kelunya lidah kita semasa ajal hampir tiba maka
kita tidak dapat mengucap kalimah "Lailahaillallah.." yang mana sesiapa
yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika nyawanya akan dicabut All! ah
dgn izinNya menjanjikan syurga untuk mereka. Dari itu marilah kita
sama-sama menghormati azan dan mohon kepada Allah supaya lidah ini tidak
kelu semasa nyawa kita sedang dicabut.
"Ya Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap kalimah "Lailahaillallah.." semasa sakaratul maut menghampiri kami. Amin.. amin.. amin Yarobbal a'lamin.."

Monday, November 20, 2006

hati...secebis atau semua?

Apa ni? Ini adalah hati. Hati aku.
Hati kau? Hmm.. kenapa kau sudi kasi kat aku?
Sebab kau dah jadik sebahagian dari aku.
Kau lebih dari seorang kawan.Terima kasih.... ianya bererti.
Aku terlalu menghargainya.Oh ye ke... tapi maaf.Untuk apa?
Sebab, hati tu aku tak beri sepenuhnya.
Cuma sebahagian saja...Maksud kau? Aku pernah beri hati aku kat orang lain juga.
Dan aku tak pernah beri kesemuanya.Aku takut aku tiada hati untuk diri aku sendiri.
Mungkin aku takut,hati itu tidak akan dijaga dengan sebaik-baiknya.
Ianya bukan seperti barangan lain seperti duit, permata dan sebagainya.
Hati ini penuh mistik, ada keajaiban yang tersendiri.
Mistik? Kelakar bunyinya...Mungkin kelakar. Tapi itu realitinya.
Ia juga berubah mengikut rentak hidup engkau.
Rentak perasaan orang yang aku beri. Jika dia betul-betul ikhlas,
hati ini akan indah dan bersinar.Tapi, jika dia mempersia-siakannya, hati ini akan malap.
Mungkin akan terus mati untuknya.Ianya bukan satu benda yang percuma.
Hati ini diberi hanya kepada insan yang terpilih sahaja.Insan yang istimewa.
Dan kau adalah salah seorang daripada mereka,kerana naluri aku terlalu percayakan kau.
Aku insan terpilih? Ya, kau yang terpilih.
Hati ini sering bertukar-tukar mengikut perasaan orang yang diberikan.
Ianya terlalu sensitif.Tapi ianya cukup kebal dan kental pada musuh aku.
"Musuh", mungkin terlalu kejam untuk aku memperkatakan perihal mereka ini.
Ianya tak berubah-berubah seperti yang terjadi jika hati ini diberi
pada orang yang istimewa.Hati aku hanya tinggal sebahagian sahaja
Ada orang yang tidak pernah memulangkannya,walaupun aku hanya pinjamkan sekejap.
Ada yang pulangkan dengan penuh kelukaan.
Ada yang sudi berikan sebahagiaan hatinya pula sebagai ganti.
Dan jika kau nak tahu, setiap hati manusia ada nilai yang tersendiri. Setiapnya terlalu mistik!
Cuma satu saja yang kau tak mengerti.
Sekali hati itu terluka,kadangkala sukar nak mengubatinya.
Ada kalanya,mengambil masa yang lama untuk itu. Dan bila tiba sesuatu yang tidak diingini,
mungkin pemilik hati itu akan menyendiri buat seketika...
sehingga hatinya pulih seperti sediakala.
Hati yang diberi ini bukan untuk suka-suka.
Ianya lahir atas satu kepercayaan.Dari situ, wujudlah kasih sayang.
Jika hilang rasa percaya itu, maka sukarlah untuk hati itu kembali indah....
=========================================

aku prnh plak baca dlm satu emel tuh...

"Untuk mencapai kecemerlangan kita memerlukan hati yang bulat, begitu juga untuk bahagia, kita memerlukan hati yang satu, sama ada telah kita berikan kepada seseorang atau masih kita simpan sendiri.

Biar kepada sesiapa hati ini telah diberikan, pasti pemberian ini ikhlas sebab pulangannya serupa. Jika anda memberikan hati separuh-separuh, anda akan mendapat separuh, jika anda memberikan kesemuanya, anda akan mendapat kesemuanya semula...."

apa kena mengena ngan aku??
n apa kena mengena ngan korg lak...?

Monday, November 13, 2006

diskas...

diskas..
org kate berbincang...
mybe itu cara yg lebeh baek..
sedaya upaya pon kena diskas baek2..
terutama tntg perkara idup...
terutama tntg sesuatu yg perlu diatasi bersama...
papepon...
thnx for believing me..
thnx for trusting me...
thnx for discussing wit me...
n thnx for being there for me....

sometimes..
we need others
to speak on..
to hear on..
to hold on..
and to be beside..

Friday, November 10, 2006

time n action...

~to have a friend, be a friend~
===============================

life aku mcm biasa...
cume mcm ada sorg akak tuh kate...
keje smakin lebat....
means bz...
kire otak pon makin lebat bepiki..
so...hope...duet pon akan lebat nnti..
hehehehhe...
lain2 hal...byk hal sbnrnyer...
tapi...ada yg patut aku PAUSE..
ada yg perlu PLAY....
ada yg kena STOP...
n mybe ada yg mesti REWIND...
dan juga FORWARD...
so...hal2 tersebut akan jd "media player" dlm idup...

Monday, November 06, 2006

smile...


Joesong-hamnida
-mohon maaf-
Gamsahamnida
-time kaseh-

"Jgn pernah putus asa,
klu x nak bersalah pada diri sendiri"

Friday, November 03, 2006

-ve vs +ve

penat..letih..saket..tensen..pedeh..sedeh..
-ve feelings...
mmg la...mmg aku...
mmg tgh sedehpenatletihtensen...
cukopppla...
aku nak cr simerah...wat penghibur..
aku nak cr masa utk bepiki..
aku nak cr waktu utk +ve feelings..
aku nak cr keadaaan tuk delete -ve2 tuh..
-out-

Wednesday, November 01, 2006

all d best...

all d best for u....

"The past cannot be changed,
the future is still in your power"

- Hugh White -