Skip to main content

1st week after AIDILFITRI2005


>>>Byk kenangan yang dah berlalu..buat permulaan nie biarlah aku crite skit psl perkara2 yg da berlaku dlm hidup aku dlm masa terdekat nie.......espc.slps aku mula bekeje…

Atau lebih tepat lagi slps AIDILFITRI yg mulia…

091105, RABU…wlaupun aku x berada ditmpt kejadian..tapi ingtan itu masih kekal disitu…pemergian seorg adik sepupu yg baik…sesuatu yg x prnh terlintas difikiran kami sekeluarga utk masa terdekat ini......

masih segar dlm ingtan saat dia memohon kemaafan di pagi sywal yg mulia….
secomel dan sebaik rupanya…
tapi sayangnya kenangan hanya tiggl kenangan…
Satu permergian yg x kan kembali lagi…
Betapa zalimnyer dunia ini dirasakan…

Perginye ditangisi kerana dia x sepatutnyer pergi dalam keadaan sebegitu..

Adik sepupu yg kukenali seorg yg baik, wlaupun nakal, tp masih bersopan dan tahu menghormati org tua…KHAIRUL AMIN namanyerr..
Semoga ROHnya dicucuri rahmat…Al-Fatihah…

Meluah disini bukan utk menunding jari pada sesiapa…hanya sekadar renungan dan ingtan selagi bernyawa…pemergiannya yg x disangka berlaku hanya kerana satu insiden kecil sahaja…

Kerana adanya belia2 nakal yg x cukup aktiviti…walaupun tahu senja dan mgrb telah tiba tp masih mahu bermain2 dgn moto2 mereka…’berlumba haram’ istilahnyer...
Kini barulah aku paham kenapa berlumba moto itu dikategorikan haram…seolah2 perbuatan itu x baik..dan bole menjadi dosa…mgkin benar begitu…
Hanya kerana berlumba haram..seorg kwan, seorg insan x bersalah, seorg insan yg xmengerti apa2 menjadi mangsa…adakah itu sifat seorg manusia???

Fikirkanlahh…

Satu pemergian x bersalah telah berlaku tanpa disedari…tanpa disangka…..tanpa diduga
Hanya yg MAHA KUASA mengerti segalaya…aminnn…

Comments

Popular posts from this blog

Welcome 2018 Welcome February 2 days more to go... "Happy birthday" for myself After 4 years w/o update... After so many things happened in my life...
New journey New status New life
Insyallah...Amin -akema-

A story in November

Ahaha..masih wujud lagi blog ni...
Klu baca kisah2 silam tuh best jugak..
So mcm biasa, kita shortlist perkara2 yang dah berlaku dan berlalu utk tahun 2014 nih

X sempat nak welcome 2014..
Lagi sebulan dah nak welcome 2015...
2014 aku simple jer kot
Yang paling besar kenangannya pd Jun-Jul..

Alhamdulilah...
Rezeki dari Allah dpt sampai ke Tanah Suci
Dapat menunaikan Umrah...
X dpt nak gmbarkan perasaan tu...
Hanya Allah swt sahaja yang tahu..
Alhamdulilah semuanya berjalan lancar..

4 hari berpuasa di Mekah..
Indah sangat...Alhamdulilah..
Moga2 ada rezeki untuk menunaikan Haji nnti..
Aminn..

September pulak...alhamdulilah
Dah masuk fasa belajar dengan gigihnya...
Sep-Oct mood memang swing skit..
Huru-hara jugak la life...Krisis aja dengan Mr Papa...
Harap2 aku tabahla 'berkayuh' utk PhD ni...
Aminn...

October - Happy Birthday utk My Boy...
4 tahun sudah...mcm2 ragam lah dia...
Sabar2....

Okla...tunggu plak hot issue tahun depan yer...
(mood update blog setahun skali - jimat!!)


Welcome 2013....

posted from Bloggeroid