Skip to main content

Seindah Biasa

Prince Jay:
~SAJAK PUTIH
Bersandar pada tari warna pelangi
Kau depanku bertudung sutra senja
Di hitam matamu kembang mawar dan melati
Harum rambutmu mengalun bergelut senda
Sepi menyanyi, malam dalam mendoa tiba
Meriak muka air kolam jiwa
Dan dalam dadaku memerdu lagu
Menarik menari seluruh aku
Hidup dari hidupku, pintu terbuka
Selama matamu bagiku menengadah
Selama kau darah mengalir dari luka
Antara kita Mati datang tidak membelah...
~chairil anwar~

Prince Jay:
1) erm kontur kontur telah membukti kan yang penempatan hatimu tak pernah terancang berselerakan dimuka bumi hati ini adakah engkjau pasti yang tanah mu tanah gambut bukan nya tanah yang polos bila air mata mengalir dijiwa
~kalimah geografi~

Prince Jay:
2) oh cinta engkau dan cinta ku seperti sebatian yang kukuh bila molukel molukel namun cinta mu serapuh sulfer yang telah dioksida kan hancur lebur bila dihempas tangan durjana
~kalimah sains~

Prince Jay:
3) kewujudan mu adakah dari segi satu dimensi atau dua dimensi dimana mentalis mu tiada pernah stabil mewujudkan bayang bayang dari kenangan silam yang mana faktor paranaoid telah menybabkan berlakunya kesalahfahaman dan seterus nya terjadilah perpisahan personaliti ... yang menyebabkan ramai tersilap mentafsir arti kewujudan yang mana terasnya kejujuran
~kalimah psikologi~

Prince Jay:
4) cintamu adalah cinta yang materialistik penuh angka angka yang mana pemalarnya tiada pernah stabil sementara cintaku pula adalah sebuah titik garisan yang mana nilainya adalah kemufradan tiada terlihat oleh engkau dimana persamaan nya tiada jawaban
~kalimah algebra~

Prince Jay:
5) bola ? erm formasi cinta ini menyeragamkan kita dan wujudlah istilah kita bukan 1 tapi sebagai pasukan yang mana hasilnya adalah kejayaan saat piala bahagia itu kita miliki
~kalimah sukan~

~more than words~

Comments

nile said…
hehehe..tingat gelagat du n jidah.... macam2 diorg ni... best giler du kan..
pu3 said…
mak ai, banyak rupanya kalimah dia...ingatkan sikit jer....
Marini said…
sepatah harampun aku x paham ayat2 nih..bahasa tinggi tul...x menahan

Popular posts from this blog

Welcome 2018 Welcome February 2 days more to go... "Happy birthday" for myself After 4 years w/o update... After so many things happened in my life...
New journey New status New life
Insyallah...Amin -akema-

A story in November

Ahaha..masih wujud lagi blog ni...
Klu baca kisah2 silam tuh best jugak..
So mcm biasa, kita shortlist perkara2 yang dah berlaku dan berlalu utk tahun 2014 nih

X sempat nak welcome 2014..
Lagi sebulan dah nak welcome 2015...
2014 aku simple jer kot
Yang paling besar kenangannya pd Jun-Jul..

Alhamdulilah...
Rezeki dari Allah dpt sampai ke Tanah Suci
Dapat menunaikan Umrah...
X dpt nak gmbarkan perasaan tu...
Hanya Allah swt sahaja yang tahu..
Alhamdulilah semuanya berjalan lancar..

4 hari berpuasa di Mekah..
Indah sangat...Alhamdulilah..
Moga2 ada rezeki untuk menunaikan Haji nnti..
Aminn..

September pulak...alhamdulilah
Dah masuk fasa belajar dengan gigihnya...
Sep-Oct mood memang swing skit..
Huru-hara jugak la life...Krisis aja dengan Mr Papa...
Harap2 aku tabahla 'berkayuh' utk PhD ni...
Aminn...

October - Happy Birthday utk My Boy...
4 tahun sudah...mcm2 ragam lah dia...
Sabar2....

Okla...tunggu plak hot issue tahun depan yer...
(mood update blog setahun skali - jimat!!)


Welcome 2013....

posted from Bloggeroid